Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:22:14 GMT

آگاه به روایت‌های فیلم و تصویر

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۸۷۳

آگاه به روایت‌های فیلم و تصویر

«اِنیو موریکونه» از آهنگسازان بنام و بزرگ موسیقی است که بواسطه کارهایی ماندگار در عرصه موسیقی، نه تنها در ایتالیا، زادگاهش، که در سراسر جهان درخشید. به گمانم ویژگی مهم کارهای این هنرمند تنها به کارهایی که از او در زمینه نوازندگی و آهنگسازی سراغ داریم محدود نمی‌شود، بلکه شاخصه مهم سال‌ها فعالیت حرفه‌ای «اِنیو موریکونه» را باید در موسیقی فیلم‌هایی جست‌و‌جو کرد که با هنرمندی او ماندگار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شاید یکی از موارد مهمی را که منجر به درخشش نام او در آهنگسازی سینما شد بتوان در دانش و اطلاعاتی دانست که نسبت به این دو هنر داشت. برخورداری از تسلط بسیار به موسیقی و از سویی شناخت قابل توجه درباره سینما منجر به توانایی او در استفاده هنرمندانه این دو با یکدیگر شده بود آنچنان که کاملاً منطبق بر هم بودند. آهنگسازان و کسانی که با موسیقی فیلم بخوبی آشنا هستند می‌دانند که ساخت موسیقی فیلم متفاوت از دیگر آهنگسازی‌هاست و ویژگی‌های خاص خود را دارد و نکته مهم این است که به‌طور کل فرم روایتی فیلم با آهنگسازی موسیقی متفاوت است. دلیل این تفاوت در وابستگی این نوع موسیقی به روایت و تصویر است که کار و آهنگسازی متفاوتی را طلب می‌کند.
یکی از نکات مهم موسیقی‌های فیلم موریکونه این بود که او علاوه بر واکنش نشان دادن به مسائل و موضوعات فیلم، هیچ‌گاه نمی‌گذاشت زمان بر فرم موسیقی او تأثیر بد بگذارد. با وجود آنکه «اِنیو موریکونه» در سن بالایی با زندگی بدرود گفت اما جالب است که بدانید دست به ساخت ملود‌ی‌هایی زده که طی تمام این سال‌ها مورد توجه نسل‌های مختلفی قرار گرفته که تنها به قشر یا دوره زمانی خاصی محدود نشده‌اند. آنچنان که اغلب جوانان کارهای او را از حفظ می‌خوانند. اما یکی دیگر از نکاتی که بد نیست درباره این آهنگساز نامی اشاره شود به تلاشی است که برای حفظ فرم موسیقایی خاص خودش آن هم در مواجهه با سنگلاخ‌های موسیقی فیلم به خرج می‌داد. در ساخت موسیقی فیلم، توانایی و قدرت آهنگساز حتی می‌تواند به یاری بخش‌هایی بشتابد که اتفاقات پیش روی مخاطب با آنچه در ذهن شخصیت‌های فیلم می‌گذرد متفاوت است؛ اینجا موسیقی فیلم حتی قادر است ذهن بیننده را متوجه مسائلی سازد که قبلاً در فیلم رخ داده است. این یک نمونه را گفتم که بدانید آهنگسازی فیلم چه کار پیچیده‌ای ست و «اِنیو موریکونه» توانست طی این سال‌ها با ساخت موسیقی‌های ماندگار و از سویی همکاری با چهره‌های شاخص سینمای جهان جایگاهی درخشان در عرصه فرهنگ و هنر به‌ نام خود ثبت کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موسیقی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، ویدئویی از حرکات منحصر به فرد و عجیب بنیامین بهادری را هنگام اجرای یکی از ترانه‌هایش منتشر کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # موسیقی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • آهنگسازی تتلو به تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی