Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@17:04:07 GMT

اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۸۹۰۱

اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش جماران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کرده و به منظور تأمین نظر شورای نگهبان تبصره ماده ۵۷ این لایحه را اصلاح کردند.

براساس اصلاحات انجام شده تبصره ذیل ماده ۵۷ به شرح زیر اصلاح شد:

تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی تمدید شده و لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده ۵۷ این قانون از تاریخ ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی در توضیح فرایند اصلاح این لایحه در کمیسیون اقتصادی بیان کرد: در مجلس دهم حدود سه سال کمیسیون اقتصادی بر روی مالیات بر ارزش افزوده کار کرد و در نهایت در صحن مجلس ماده به ماده به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شد. از آنجایی که قانون فعلی موقت است به منظور رفع ایراد شورای نگهبان ما این قانون را تا پایان سال جاری تمدید کردیم. دو هفته قبل کمیسیون اقتصادی در دستور کار خود چاپ کرد که موارد ارجاعی شورای نگهبان در جلسه کمیسیون بررسی می‌شود و نمایندگان می‌توانستند حضور یافته و نظرات خود را بیان کنند. براساس تصویب کمیسیون، قانون فعلی تا پایان سال جاری تمدید شد و قانون جدید از فروردین ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

اخبار مرتبط اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از سال 1400 بررسی تشکیل کمیسـیون ویژه فضای مجازی در دستور کار امروز مجلس هنوز متن قرارداد ایران با چین به مجلس ارائه نشده است نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مالیات بر ارزش افزوده لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح لایحه سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مالیات بر ارزش افزوده شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، برخی از وزرا، امروز طبق روال چهارشنبه‌ها در حیاط دولت به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند.

سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی و حقوق گمرکی را برای امسال، به حداقل قانونی کاهش داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند