Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری با قرمز خواندن وضعیت نیمی از استان به لحاظ شیوع مجدد کرونا ویروس گفت: تعداد مبتلایان و بستریان ناشی از کرونا در استان نسبت به ماه گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز (یک‌شنبه،۲۲ تیر) در جمع خبرنگاران از روند رو به افزایش بیماری کرونا ویروس در گیلان خبر داد و اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بستری بیماران را در بیمارستان ها افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی شدید از روند صعودی افزایش بیماری در استان افزود :  در حال حدود ۳۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه هفت شهرستان از ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، گفت: اگر مردم هشدارها را جدی نگیرند و روند عدم رعایت نکات بهداشتی به همین روال پیش برود ممکن است، تعداد مبتلایان، افراد بستری و همچنین تعداد فوتی های این بیماری افزایش یابد.

 

سالاری با تاکید بر اینکه در این شرایط بسیار حساس نیازمند یاری همه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستیم، خاطرنشان کرد: کمتر از ۵۰ درصد مردم در مجامع عمومی از ماسک استفاده می کنند،

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ درصد ارایه کنندگان خدمات در صنوف و صنایع ماسک می زنند اذعان کرد: متاسفانه مردم در خیابان‌ها در حالت عادی و حتی راحت تر از روزهای پیش از شیوع کرونا تردد می‌کنند و مشغول دید و بازدید و تفریح و گردش در تفرجگاه ها و اماکن مختلف هستند.

 

وی با اشاره به وضعیت مبتلایان و افراد درگیر با بیماری کرونا ویروس جدید در گیلان، بیان کرد: تعداد بهبود یافتگان ناشی از ابتلا به کرونا نیز در استان کاهش یافته و افرادی که اخیرا به این ویروس مبتلا شده‌اند، علایمی به مراتب شدیدتر از مبتلایان گذشته دارند.

 

سالاری با تاکید بر اینکه همه مردم باید دقت جدی در اجتماعات داشته باشند، خاطرنشان کرد: در بین مبتلایان گیلانی کرونا، علاوه بر سالمندان، طیف های مختلفی اعم از کودکان، جوانان و میانسالان نیز وجود دارند و همه‌گیری کرونا خلاف تصور اینکه فقط سالمندان مبتلا می‌شوند، در حال پیشروی است.

 

سالاری از اعمال محدودیت ها در برگزاری اجتماعات در استان با تصمیم ستاد استانی پیشگیری از کرونا، خبر داد و اظهار کرد: مراسم‌های عروسی و عزا باید به زمان عادی شدن شرایط موکول شود و در غیر اینصورت اینگونه مراسمات باید به صورت محدود برگزار شوند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت قرمز کرونا در گیلان شیوع مجدد کرونا کرونا در گیلان بیمارستان های گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج آزادی تهران «قرمز» شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی برج آزادی، ساختمان برج آزادی همزمان با روز جهانی هموفیلی، برای حمایت از بیماران هموفیلی و آگاهی عموم شهروندان درباره این بیماری با نورپردازی قرمز شد.

بزرگداشت روز جهانی هموفیلی همه ساله، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) توسط فدراسیون جهانی هموفیلی، سازمان‌های حمایتی بیماران مبتلا به اختالالت انعقادی و مراکز درمانی این بیماران در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

موسسات حمایتی در این روز، اقدام به ارتقای سطح آگاهی عموم درباره این بیماری‌ها می‌کند، برج آزادی نماد ملی کشور به مناسبت این روز و در حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز درآمد.

کد خبر 6081784 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۵ تا ۲ برابری تعرفه پرستاری در مناطق مرزی
  • پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد