Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «کافه هنر» در گفتگویی با موضوع اجرای تئاتر در شرایط کرونایی، میزبان فقیهه سلطانی کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» بود.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از شبکه رادیویی ایران، نخستین قسمت از برنامه هنری رادیو ایران در هفته جاری به بررسی اوضاع اجرای تئاتر در شرایط کرونایی پرداخت. در این قسمت از «کافه هنر» که به صورت زنده از رادیو ایران پخش شد، فقیهه سلطانی کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» و همچنین مهدی خاتمی کارگردان تئاتر مهمان تلفنی برنامه بودند و در گفتگویی زنده صحبت‌های خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ما هم مثل سایر دیگر گروه‌ها درگیر مشکلات کرونا هستیم و این مشکلات قابل درک است. گروه‌ها احتیاج به حمایت‌های مالی دارند، ولی بچه‌های ما یک گروه بسیار منسجم هستند که با عشق پای کار آمده‌اند و خطر اجرا در چنین شرایطی را به جان خریده‌اند.

کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» با اشاره به اینکه در اجرای این نمایش شیوه نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شده است، گفت: این عشق و علاقه‌ای که بچه‌ها در چنین شرایطی پای کار می‌آیند یک طرف و بحث حمایت‌های مالی که گفتم در سوی دیگری قرار دارد. این بچه‌ها حتما باید تأمین شوند.

وی در خصوص اقبال مردم نسبت به این نمایش گفت: در کمال تعجب استقبال مردم از نمایش «یه‌گاز کوچولو» به اندازه ظرفیتی که ما می‌توانستیم بلیت بفروشیم خیلی خوب بوده است. سالن هر شب به اندازه‌ ظرفیتی که فروش داریم، تقریباً پر می‌شود و این در حالی است که هیچ تبلیغی برای این کار نداشته‌ایم.

فقیهه سلطانی در ادامه گفت: ما در این نمایش یک سری مشکلاتی داریم. از جمله اینکه هرچند در سالن تمام شیوه نامه‌ها رعایت شده و همه جا ضدعفونی می‌شود، اما محوطه پارک شهر و اطراف این مکان هنری باید یک فکری برای آن شود.

کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» گفت: اطراف پارک شهر به حال خود رها شده و به مرکزی برای اعتیاد و تجمع معتادان تبدیل شده است. این وضعیت باید ساماندهی شود و در حال حاضر مشکل اساسی من این است که فکری برای اطراف تئاتر شهر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون مبلغی به عنوان حمایت دریافت کرده‌اند یا خیر، گفت: تاکنون نصف مبلغی که بنا بوده به عنوان کمک هزینه به ما بدهند، پرداخت شده و شاید درست نباشد که من میزان مبلغ را بگویم. ولی قضیه این است که این مبلغ واقعا کم هست و تقریباً برای من هیچ فایده‌ای نداشته است.

فقیهه سلطانی در ادامه با اشاره به اینکه تهیه کنندگی کل کار بر عهده کل گروه بوده، گفت: بچه‌های گروه از جان و دل برای این نمایش مایه گذاشته‌اند و من خودم را از بچه‌ها جدا نمی‌دانم.

کارگردان نمایش «یه گاز کوچولو» در پاسخ به سوال شهاب شهرزاد مجری برنامه «کافه هنر» که چرا این نام را برای نمایشش انتخاب کرده، ترجیح داد توضیحی ندهد و تنها به گفتن این جمله که باید کار را ببینید تا علت نام‌گذاری را متوجه شوید بسنده کرد.

وی در خصوص تکلیف بلیت‌های پنجاه درصدی که برای آن بلیط فروشی نمی‌شود، گفت: به ما که چیزی در این خصوص نگفته‌اند و حتی درصد عایدی ما را هم بعد از تقسیمات مرسوم روی همان پنجاه درصد فروخته شده محاسبه می‌کنند. اما ظاهرا بناست از طرف ستاد کرونا کمکی به گروه‌‌های مثل ما شود که البته نمی‌دانم این اتفاق چه زمانی رخ بدهد.

مهدی خاتمی دیگر مهمان تلفنی «کافه هنر» در ابتدای صحبت‌های خود با بیان اینکه خانم سلطانی چون درگیر اجرا شده‌اند تجربیات بهتری در این روزها دارند، گفت: نمایش ما از دوم اسفند که برای آخرین بار روی صحنه رفت، دیگر اجرا نشد و ما در آن فضا قرار نگرفتیم، ولی واقعیت این است که من به شدت معتقد بودم که ما باید اجرایمان را روی صحنه ببریم.

وی در ادامه افزود: من معتقدم همان طور که تمام آدم‌های دیگر از رفته‌گر محترم شهرداری تا راننده اتوبوس و تمام مشاغل مشغول کارند، ما هم باید کارمان را انجام بدهیم. اجرای نمایش شغل و کار ماست و چون به زندگی اعتقاد داریم، به کار هم باید اعتقاد داشته باشیم.

خاتمی با بیان اینکه در خصوص رفع نگرانی‌ها صحبت‌هایی با مدیریت تئاتر شهر داشته گفت: به من اطمینان خاطر داده‌اند که تمام پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحوی در این مجموعه رعایت خواهد شد، تا آنجایی که حتی اعلام کردند شرایط خیلی بهتر از بیرون  تئاتر شهر خواهد بود.

پس از این صحبت‌های مهدی خاتمی، فقیهه سلطانی با بیان اینکه این ادعا را باور کنید، گفت: چون ما الان در این مجموعه مشغول کار هستیم واقعا می‌توانیم صحت این ادعا را تایید کنیم.

خاتمی در ادامه گفت: به هر تقدیر هم سلامت گروه من و هم مخاطبی که بناست بیاید و کار را تماشا کند برای ما واقعا مهم‌تر از هر چیزی است.

فقیهه سلطانی در ادامه گفت: من نمی‌خواهم بگویم که کرونا چیزی نیست اما اعتقاد دارم وقتی ما از خانه بیرون می‌آییم با هزاران اتفاقی مواجه هستیم که می‌تواند باعث مرگ ما شود. در این میان کرونا شناخته شده‌ترین آسیب است که اتفاقا راه مقابله با آن را هم یاد گرفته‌ایم و وقتی همه چیز را رعایت کردیم اگر اتفاقی بیافتد این دیگر دست خداست.

شهرزاد مجری برنامه «کافه هنر» در ادامه از مهدی خاتمی خواست چند کار را از بین تئاترهای آنلاین و برخط چند نمونه را برای مخاطبان معرفی کند. خاتمی در این خصوص گفت: متاسفانه بسیاری از این کارها به شکل حرفه‌ای ضبط نشده است و هرچند که برخی از گروه‌ها به این اتفاق روی آورده‌اند اما من معتقدم تئاتر فقط در سالن و روی صحنه اتفاق می‌افتد.

فقیهه سلطانی در انتها با بیان اینکه در نمایش «یه گاز کوچولو» بازی نمی‌کند و فقط نظاره‌گر هنرآفرینی گروه است، گفت: با توجه به بزرگتر شدن دخترم یلدا، از این پس می‌توانم در کارهای طولانی‌تر حضور داشته باشم و به این ترتیب به دنیای سینما باز خواهم گشت.

کافه هنر به تهیه کنندگی زهره سربازی با اجرای شهاب شهرزاد، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: تئاتر تئاتر شهر فقیهه سلطانی برنامه کافه هنر فقیهه سلطانی کارگردان نمایش یه گاز کوچولو مهدی خاتمی تئاتر شهر کافه هنر بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «نیست نیست، کلوچه نیست» در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود

نمایش «نیست نیست، کلوچه نیست» به کارگردانی پویا شش‌پری در قالب طرح حمایت از نمایش‌گران جوان و نمایش‌گران کانون در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون اجرا می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که برگرفته از کتاب «یک موجود خیلی عجیب» نوشته روندا آرمیتج از انتشارات کانون است، هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش «نیست نیست، کلوچه نیست» آمده است: صبح یک روز شاد در جنگل، میمون کوچولو سبدی را پیدا می‌کند، اما موجود داخل سبد برای او غریبه است و حالا میمون کوچولو برای پیدا کردن صاحب سبد تلاش می‌کند و در این مسیر با شخصیت‌های مختلفی، چون جوجه کلاغ‌ها، زی‌زی زرافه، قورباغه‌ها، فی‌فیل خان، روبی روباهه، روبرو می‌شود و با مشکلات مختلفی دسته و پنجه نرم می‌کند، اما در آخر شیر خان می‌گوید...

عروسک‌گردانان و صداپیشگان این نمایش احمد خیرآبادی، سمیه بیگی، پریا علیمحمدی، المیرا پارسا، نسا جبین‌پور، حامد رحمن‌پور، محمدیوسف فخریوسفی و پویا شش‌پری هستند.

سایر عوامل نمایش «نیست نیست، کلوچه نیست» عبارتند از: مشاور کارگردان: حسن دادشکر، نویسنده: المیرا پارسا، دستیار کارگردان: فاطمه‌سادات حسینی، برنامه‌ریز: یکتا مقدس‌فر، طراح عروسک: علیرضا حسین‌پور، آهنگ‌ساز: محمد فرشته‌نژاد، طراح صحنه: پریا علیمحمدی و علیرضا حسین‌پور، شاعر: آزاده فرهنگیان، طراح نور: محمدرضا شاملوفرد، طراح لباس: سمیرا شش‌پری و طراح پوستر: نازنین یزدانی.

   

دیگر خبرها

  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • نمایش ظلم بعثی‌ها بر کردها در تئاتر «un۱۲»
  • «سانست بلوار» برنده جوایز تئاتر اولیویه شد
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • حمایت برای ادامه حیات
  • اجرای سه نمایش کودک در پردیس تئاتر تهران
  • آغاز اجرای نمایش «آن بُرد» در تئاتر شهر
  • نمایش «نیست نیست، کلوچه نیست» در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود
  • انتخاب با شماست؛ می‌خواهید هیتلر باشید یا ماندلا