Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عبدالمجید کشوری افزود : افزایش و کاهش ناهنجاری های جامعه ، رابطه مستقیمی با کیفیت اجرای نقش تربیتی زن در خانواده و جامعه دارد .
مدیرکل زندانهای لرستان با تأکید بر لزوم مشارکت بانوان در پذیرش نقشهای مختلف اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی ، تصریح کرد : هرگاه زنان حضور مناسبی در عرصه های مختلف اجتماعی داشته بخوبی توانسته اند مسئولیتهای محوله را به شکل مطلوب اجرا نمایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشوری اضافه کرد : اگر به مقام زن از منظر اسلام بنگریم ؛ خواهیم دید که این جایگاه در این مکتب مترقی بسیار قابل احترام و ارزشمند است و الگوهای فراوانی را می توان در همین رابطه معرفی کرد که همانا سرآمدترین ایشان حضرت فاطمه زهرا (س) است .
عضو شورای قضایی استان حضور کارکنان زن در زندانها را پر اهمیت عنوان کرده و افزود : همه کارشناسان حوزه منابع انسانی و بهره وری متفق القول هستند که زندانبانی یک کار سخت و طاقت فرساست اما با اینحال همکاران بانوی ما در زندانها توانسته اند بخوبی از عهده مسئولیتهای خود برآمده و تلفیق این توانمندی با تعهداتی که در خانواده برعهده دارند ، توانسته یک مدل مطلوب را ارائه دهد .
وی در این نشست  همچنین تعداد کارکنان زن شاغل در زندانها را چهل نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد این مجموعه بتواند نقش پرورش و تربیتی خود را در بالاترین سطح ممکن ارائه داده تا شاهد بازگشت آبرومندانه زندانیان به آغوش خانواده هایشان باشیم .
حجاب با آزادی های فردی منافات ندارد   
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان نیز در همایش عفاف و حجاب زندانهای استان ضمن تأکید بر نقش تربیتی بانوان خاطرنشان کرد : قدمت حجاب به طول عمر بشریت برمی گردد چرا که اسناد و شواهد تاریخی بدست آمده ، پوششهای متنوع و گوناگونی را برای زنان در طول تاریخ ارائه داده است .
ناهید پرویز پور اظهار داشت : با اینکه تعالیم و دستورات اعتقادی برخی ادیان در حوزه حجاب بسیار سخت گیرانه است اما اسلام یک نگاه مترقی و کرامت بخش به زنان و مقوله حجاب ارائه داده که هم زنان را در برابر هجمه های گاه و بیگاه اجتماعی مصون می دارد و هم حفظ کرامت ایشان را مورد توجه قرار می دهد .
وی افزود : صرفنظر از جنسیت زن ، اسلام او را به پذیرفتن انواع نقشهای سیاسی ، اجتماعی تشویق کرده که همین سبب شده ما شاهد زنان بزرگی در طول تاریخ باشیم که تأثیرات عمیقی بر روند حرکتی جوامع خود داشته اند .
پرویزپور اضافه کرد : خانواده بعنوان کوچکترین و در عین حال مهمترین نهاد اجتماعی کاملا متأثر از نوع نگاه بانوان در حوزه تربیتی و آموزشی است .
وی بیان داشت : امروز شاهد تبلیغات منفی فراوانی از سوی دشمنان بر علیه جایگاه زنان در ایران هستیم و به همین خاطر لازم است زنان سرزمین ما برای مقابله با هرگونه هتک حرمت اجتماعی و پایین کشانده شدن کرامت و جایگاه آنها در حوزه های پاسخگویی به انواع شبهات مطرح شده از سوی بدخواهان به سلاح دانش مجهز شوند .
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ضمن اشاره به زنانی که به دلیل ارتکاب به جرم در زندان بسر می برند افزود : خوشبختانه تعداد زندانیان زن در استان لرستان عدد بسیار اندکی است اما به منظور ارتقاء سطح تاب آوری آنها نیز لازم است از طریق برگزاری دوره ها و آموزش های متنوع و کاربردی ، توانمند سازی این گروه از جامعه زندانیان را مورد توجه قرار داد .
وی همچنین ابراز امیدواری کرد زنان و دختران جامعه ما با بهره گیری از دستورات دینی و اخلاقی حضوری پررنگ و اثربخش در مسائل مختلف اجتماعی داشته باشند .
در پایان این برنامه از تعدادی از بانوان شاغل در زندانها با اهداء لوح و هدایایی تقدیر بعمل آمد .

۴۶

کد خبر 1409186

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تجمع جمعی از بانوان قمی در حمایت از مجریان طرح نور فراجا با هدف صیانت از حجاب امروز در مقابل کلانتری ۲۲ پردیسان قم برگزار شد.

در این مراسم جمعی از بانوان با در دست داشتن شاخه‌های گل و با حضور در کلانتری ۲۲ پردیسان از مجریان طرح نور فراجا طرح صیانت از عفاف و حجاب قدردانی و حمایت کردند.

گفتنی است فردا عصر هم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از مجریان طرح نور طرح عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی