Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: نخستین شبکه فاضلاب روستایی کشوربا اعتبار ۶۳ میلیارد ریال در روستای نصیر آباد از توابع شهرستان خرمدره اجرا می‌شود.
جزء قاسمی افزود: تصفیه خانه فاضلاب نصیر آباد با سیستم لجن فعال و ظرفیت پساب خروجی ۱۷ لیتر بر ثانیه جمعیتی افزون بر سه هزار و ۲۰۰ نفر را با بیش از هزار و ۱۰۰ فقره اشتراک تحت پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: پروژه فاضلاب روستای نصیر آباد همچنین شامل احداث بیش از ۸ کیلومتر خطوط شبکه جمع آوری و ۶۰۰ متر خط انتقال است که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تصفیه خانه فاضلاب با سیستم لجن فعال با قابلیت تصفیه آب در حد قابل استفاده در مصارف کشاورزی است.

جزء قاسمی افزود: با بهره برداری از این پروژه ۷۷۰ انشعاب جمع آوری فاضلاب به مشترکان روستای نصیر آباد واگذار می‌شود.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب آبفای زنجان آبفای روستایی نصیر آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم

استاندار خوزستان گفت :درسال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی تا یک هفته آب‌گرفتگی ادامه داشت، اما در دو سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که در حدود سی سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد رسید و۳۱۷کیلومتر لوله‌گذاری داشتیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، اظهار داشت: در روزهای اخیر دو باران شدید و رگباری به فاصه چند ساعت داشتیم که یکی 17.5 میلیمتر و دیگری 44 میلیمتر بود. در واقع این بارندگی به اندازه 90 درصد بارش سالانه در یزد، 67 درصد بارش سالانه در کرمان و 70 درصد بارش سالانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: اخیراً بارش‌های مشابهی در امارات و عربستان که ادعا می‌کنند یک زیرساخت قوی دارند منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد، اما خوشبختانه در اهواز با لطف خداوند اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و بهبود زیرساخت فاضلاب موفق شدیم آب‌های سطحی را تخلیه کنیم.

حسینی محراب بیان کرد: البته موضوع آب‌های سطحی و فاضلاب دو مقوله جدا است، در برخی نقاط می‌شود فاضلاب و آب‌های سطحی را به صورت ترکیبی دفع کرد، اما باید تمام توان خود را برای دفع آب‌های سطحی بگذاریم و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد و باید حتما برنامه‌ریزی لازم را برای جمع‌آوری آب‌های سطحی با ایجاد زیرساخت‌ها به شکل‌های مدرن، سنتی و ترکیبی انجام دهد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در بارش اخیر نزدیک به 10 میلیون متر مکعب در اهواز ریزش داشتیم و طبعا تخلیه آن نیاز به زمان داشت و برخی مناطق دچار آبگرفتگی شدند که با کمک آبفا، شهرداری و بسیج امکانات آبگرفتگی‌ها تخلیه شد.

وی گفت: در سال‌های گذشته ماندگاری آب خیلی زیاد بود و گاهی 36 ساعت تا یک هفته آبگرفتگی ادامه داشت، اما در دو سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که در حدود سی سال 30 درصد اجرا شده بود به 62 درصد رسید و 317 کیلومتر لوله‌گذاری در این مدت داشتیم که این امر منجر به کاهش مدت آبگرفتگی‌ها شده است.

حسینی محراب ابراز امیدواری کرد: ادامه این طرح با تخصیص بودجه‌های لازم با شتاب بیشتری پیشرفت داشته باشد، اجرای این طرح در دفع آب‌های سطحی موثر است با این وجود یک طرح بزرگتری برای دفع آب‌های سطحی لازم داریم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی
  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب