Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@04:42:37 GMT

نزدیک به ۱۳ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ در جهان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۴۲۴

نزدیک به ۱۳ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ در جهان

تین نیوز

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، تعداد بیماران کووید ۱۹ تاکنون به ۱۲ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۲۸۸ نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به ۵۶۷ هزار و ۷۳۴ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۲ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۲۸۸ نفر به این بیماری نیز تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هفت میلیون و ۴۸۳ هزار و ۲۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۰۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان ، ۹۹ درصد موارد یعنی چهار میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۱۴ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۵۸ هزار و ۷۹۴ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از هشت میلیون و ۵۰ هزار و ۹۸۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا هفت میلیون و ۴۸۳ هزار و ۲۴۶ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۶۷ هزار و ۷۳۴ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۶۴۶ مبتلا، ۱۳۷ هزار و ۴۰۳ قربانی

۲.  برزیل یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۱۲ مبتلا، ۷۱ هزار و ۴۹۲ قربانی

۳. هند ۸۵۰ هزار و ۳۵۸ مبتلا، ۲۲ هزار و ۶۸۷ قربانی

۴.  روسیه ۷۲۰ هزار و ۵۴۷ مبتلا، ۱۱ هزار و ۲۰۵ قربانی

۵. پرو ۳۲۲ هزار و ۷۱۰ مبتلا، ۱۱ هزار و ۶۸۲ قربانی

۶. شیلی ۳۱۲ هزار و ۲۹ مبتلا، ۶۸۸۱ قربانی

۷.اسپانیا ۳۰۰ هزار و ۹۸۸ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۰۳ قربانی

۸. مکزیک ۲۹۵ هزار و ۲۶۸ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۳۰ قربانی

۹. انگلیس ۲۸۸ هزار و ۹۵۳ مبتلا، ۴۴ هزار و ۷۹۸ قربانی

۱۰. آفریقای جنوبی۲۶۴ هزار و ۱۸۴ مبتلا، ۳۹۷۱ قربانی

پس از آن کشورهای ایران با ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ مبتلا، پاکستان با ۲۴۸ هزار و ۸۷۲ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۲ هزار و ۸۲۷ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۲۹ هزار و ۴۸۰ مبتلا، ترکیه با ۲۱۱ هزار و ۹۸۱ مبتلا، آلمان با ۱۹۹ هزار و ۸۱۲ مبتلا، بنگلادش با ۱۸۱ هزار و ۱۲۹ مبتلا، فرانسه با ۱۷۰ هزار و ۷۵۲ هزار مبتلا، کلمبیا با ۱۴۵ هزار و ۳۶۲ مبتلا، کانادا با ۱۰۷ هزار و ۳۴۷ مبتلا و قطر با ۱۰۳ هزار و ۱۲۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس آرژانتین با ۹۷ هزار و ۵۰۹ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۹۴ مبتلا، مصر با ۸۱ هزار و ۱۵۸ مبتلا، عراق با ۷۵ هزار و ۱۹۴ مبتلا، سوئد با ۷۴ هزار و ۸۹۸ مبتلا، اندونزی با ۷۴ هزار و ۱۸ مبتلا، اکوادور با ۶۷ هزار و ۲۰۹ مبتلا، بلاروس با ۶۴ هزار و ۷۶۷ مبتلا، بلژیک با ۶۲ هزار و ۶۰۶ مبتلا، قزاقستان با ۵۸ هزار و ۲۵۳ مبتلا، عمان با ۵۴ هزار و ۶۹۷ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۴ هزار و ۴۵۳ مبتلا، فیلیپین با ۵۴ هزار و ۲۲۲ مبتلا، کویت با ۵۴ هزار و ۵۸، اوکراین با ۵۲ هزار و ۸۴۳ و هلند با ۵۰ هزار و ۹۲۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، لهستان، افغانستان، سوئیس، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، رومانی، نیجریه، ارمنستان، ایرلند، هندوراس، گواتمالا، آذربایجان، غنا و ژاپن بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ ۵۴ هزار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه علاوه بر حضور در جمع هیئت رئیسه، معاونان، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران پس از زیارت مزار شهدای گمنام در نشست صمیمانه با جامعه دانشگاهیان شرکت کرده و به سؤالات و موضوعات مطرح شده پاسخ داد.

استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: باید دانشگاه و حوزه و مجموعه دانشی و مهارتی استان کرمانشاه سهم واقعی و اثرگذاری در اداره استان کرمانشاه داشته باشد و هر اندازه این مورد را جدی بگیریم آثار جدی‌تر و بهتری برای استان خواهد داشت، امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حضور بیشتر دانشگاه آزاد کرمانشاه و نقش‌آفرینی در مجموعه اقدامات و خدمات‌رسانی داشته باشد.

صحرایی عنوان کرد: با افتخار اعلام‌ می‌کنم که یک ایرانی هستم و روز به روز انقلاب اسلامی با برکت و درایت مقام معظم رهبری و خون شهدا، ایران را در جهان سربلندتر می‌کند و اگر منصفانه حال و گذشته خود را ببینیم این جمله مقام معظم رهبری را که می‌فرمایند: «به قله نزدیک می‌شویم» را بهتر درک می‌کنیم.

وی با تأکید بر عملیات غرورآفرین «وعده صادق» گفت: هفته گذشته حتی دیرباورترین افراد که منصف هستند خواهند گفت که جایگاه جمهوری اسلامی نسبت به پنج دهه گذشته قابل قیاس نیست، در چند دهه گذشته ادعا‌های بزرگی شنیدیم از جمله اینکه به دروازه‌های تمدن نزدیک می‌شویم یا کورش بخواب که ما بیداریم، اما همین شخصی که این حرف را بیان کرد در جنگ ۱۹۷۳ اسرائیل علیه اعراب ناجوانمردانه پشت به جهان اسلام و ادعا‌های خود کرد و این به اصطلاح پادشاه در حالی که سایرین نفت اسرائیل را تحریم کرده بودند نفت خود را ۶ برابر قیمت در اختیار اسرائیل قرار داد و با این پول کثیف خود می‌خواست ما را به تمدن برساند.

استاندار کرمانشاه متذکر شد: جمهوری اسلامی تا سال ۶۱ بدهی‌های رژیم پهلوی را به صورت اقساط به بازار‌های جهانی بازپرداخت می‌کرد و خروجی شاه از درآمد هنگفت ۱۳۵۲ و ولخرجی‌های بی حساب و کتاب موجب این بدهکار کلان شده بود.

صحرایی تشریح کرد: همچنین در زمان پهلوی ۴۰ هزار مستشار آمریکایی از ما حق توحش می‌گرفتند و مجموع حقوق پرداختی مستشاران آمریکایی از دریافتی ارتش شاهنشاهی بیشتر بود و اینگونه کشور را تحویل ما دادند؛ در حالی که امروز ایران اسلامی سربلند، طی یک هفته دو کفه ترازوی تمدن را جابجا کرد و در تغییرات تمدنی تاریخ یک اتفاق تاریخی که سرآغاز زنجیره‌ای از تحولات شده است رقم زد.

وی درباره حمایت ابرقدرت‌های جهان از رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در عملیات «وعده صادق» بیان کرد:۱۰ کشور ابرقدرت جهان تلاش کردند موشک‌ها و پهباد‌های ما به سرزمین‌های اشغالی نرسد و برخورد نکند؛ اما نتوانستند کاری انجام دهند و رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و به تعبیر امروزی‌ها کاروان شادی پهبادی و موشکی که ایران به تعمد و با اعلام قبلی به جهان به سوی اسرائیل فرستاد شاید به تعبیری با شوی تبلیغاتی به هدف رسید و دنیا فهمید که ما رژیم صهیونیستی را زدیم و آنها باید بدانند نتوانستند با تمام امکانات روز خود جلوی ما را بگیرند و این یعنی توانمندی و اقتدار.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: حتی سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک مرجع عالیقدر مذهبی در سنین کهولت جملاتی بیان می‌کند که ملی‌گراترین مردم معاصر نیز تاکنون آن را نگفته‌اند و در سال ۱۳۲۳ و ۹ سال قبل از اعلام دولت مصدق، در کتاب کشف‌الأسرار خطر آمریکایی‌ها را گوشزد می‌کند و این یعنی بصیرت، تیزبینی و روشن‌ضمیری امام خیمنی(ره) و دهه ۴۰ نیز ایشان خطر رژیم صهیونیستی را گوشزد کردند و جمله‌ای بر زبان جاری می‌کنند که جای دقت بسیار دارد، نژاد ژرمن از نژاد آریا بالاتر نیست و نژاد آریا از نژاد ژرمن کم ندارد و این در صحیفه امام نیز نوشته شده است.

در ادامه نشست، پرسش و پاسخ با حضور اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان برگزار شد و استاندار کرمانشاه پاسخگوی سؤالات و مسائل و مشکلات مطرح شده بودند؛ ازجمله تأکید بر حضور دانشگاه در حمایت از میراث فرهنگی و گردشگری، تأسیس رشته‌های هنر، تأکید بر پیگیری اصلاح راه‌های درون و برون‌شهری، اتمام پروژه باند فرودگاه شهید اشرفی و اصلاح ریل راه‌آهن کرمانشاه به پرسرعت، تلاش و کوشش همگانی برای بهبود وضعیت معیشتی و رونق اقتصادی استان، کاهش تورم به نحوی که در اوایل سال ۱۴۰۲ میزان تورم در کرمانشاه ۴.۸ درصد بیشتر از کشور بوده و اسفندماه ۱۴۰۲ این رقم به ۸/۰ کاهش پیدا کرده است.

همچنین در این نشست بر مسئله مرزنشینی در استان کرمانشاه که نعمت و تهدید است و در نهایت درخواست استاندار از مشارکت دانشگاه آزاد کرمانشاه در امر ارائه طرح‌های اجرایی و حتی در اختیار گرفتن چند طرح تا اجرایی و عملی شدن آن تأکید شد.

موضوع حجاب، استفاده از حضور و همفکری و مشارکت نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در امور استانداری، تأکید بر رونق پایانه مرزی خسروی و همکاری بیشتر با کاروان‌های زائران عتبات نیز در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • کم‌خطر اما پردردسر!