Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت: در راستای ارتقای سلامت شهروندان و در ادامه تشدید بازرسی های سرزده از مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی یک هزار و ۵۲۱کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و ضبط شد.

«غلام رضا  منصوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، با بیان این مطلب، اظهار کرد: این مواد کشف شده فاسد و غیرقابل مصرف شامل موادغذایی، مواد لبنی و اقلام بهداشتی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در راستای مقابله باکووید۱۹ تا کنون بیش از 4600 مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دهلران از اصناف و عرضه کنندگان مواد غذایی  صورت گرفته است.

 

 منصوری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 282مورد واحد صنفی پلمپ و بیش از 180مورد تذکر جهت رعایت پروتکل بهداشتی به اصناف مختلف در سطح شهرستان داده شده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مشکل بهداشتی، موادغذایی مشکوک و فاسد در اماکن عمومی، رستوران ها، اغذیه فروشی و مراکز تهیه و توزیع غذا با شماره تلفن 190تماس گزارش کنند تا بازرسان این شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن مورد برسی قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 47هزار نفر در سطح شهرستان دهلران توسط مراقبین سلامت و بهورزان به صورت گروهی و چهره به چهره، آموزش مقابله با بیماری کرونا را دریافت کرده اند.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد کشف بهداشت شهرستان دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟