Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:23:59 GMT

هاشمی: در برابر کرونا دچار خودغافلگیری شدیم

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۵۵۶

هاشمی: در برابر کرونا دچار خودغافلگیری شدیم

«محسن هاشمی» روز یکشنبه در دویست و بیست‌وششمین جلسه شورای تهران اظهار داشت: اگر ما بخواهیم فعالیت‌های اداری، تجاری و تفریحی در سطح شهر را بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش ندادن ظرفیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی از سر بگیریم، نتیجه‌ای غیر از اوج‌گیری تلفات کرونا را نباید انتظار داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: کشورهایی که در مهار اولیه موج اولیه کرونا از ما عقب‌تر بودند، با تداوم اقدامات ایمنی و محدودیت‌ها توانستند این بیماری را تا حدود زیادی مهار کنند اما ما با فریب خوردن از پیروزی اولیه، دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود مجلس به انتخابات شورایاری‌ها 

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هفته گذشته هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای خود را مبنی بر برگزار نشدن دوره آینده انتخابات شورایاری بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی صادر کرد.

وی افزود: پیش از دوره پنجم شورا، سه دوره انتخابات شورایاری بدون مشکل و ابهام قانونی برگزار شده بود اما سازمان بازرسی کل کشور در آستانه برگزاری دوره چهارم انتخابات شورایاری، این انتخابات را نیازمند مجوز قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی دانست و این موضوع در دوره پنجم نیز پیگیری شد که با تدابیر انجام شده توسط مدیریت شهری، با مصوبه هیات وزیران و همکاری وزارت کشور انتخابات دوره پنجم با موفقیت برگزار شد.

هاشمی تاکید کرد: پس از حدود یکسال دادخواست سازمان بازرسی کل کشور، جهت الزام تصویب قانونی انتخابات شورایاری منجر به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری شده است.

به گفته وی هیات وزیران در حال پیگیری گنجاندن شورایاری در اصلاحیه لایحه شوراهاست و شورایعالی استان‌ها، لایحه قانونی برگزاری انتخابات شورایاری را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است و با توجه به اینکه مجلس یازدهم تشکیل شده و مسئولان سابق شورا و شهرداری در این مجلس حضور فعالی دارند، انتظار می‌رود طی فرصت مناسبی که تا سال ۱۴۰۲ و انتخابات دوره آینده شورایاری وجود دارد، فرآیند قانونی این لایحه در مجلس شورای اسلامی طی و تا دوره آینده انتخابات شورایاری با مجوز قانونی برگزار شود که مورد استقبال نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور نیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهر تهران محسن هاشمی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهر تهران محسن هاشمی ویروس کرونا شهر تهران محسن هاشمی انتخابات شورایاری مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات

ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

۱. تعیین تعداد و محل استقرار شعب اخذ رأی (۲۱/فروردین/۱۴۰۳ تا ۲۷/فروردین/۱۴۰۳)

۲. صدور دستور تجدید انتخاب معتمدین هیأت اجرایی (۲۸/فروردین/۱۴۰۳)

۳. اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان (حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات ۳۰/فروردین/۱۴۰۳)

۴. انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی توسط هیأت اجرایی و معرفی به فرماندار یا بخشدار جهت صدور حکم (۲۹/فروردین/۱۴۰۳ تا ۰۷/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۵. انتشار آگهی اسامی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در سراسر حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۶. انتشار آگهی انتخابات در سراسر حوزه‌های انتخابیه‌ای مرحله دوم توسط هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه مربوطه (اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۷. صدور احکام اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم و دعوت از آنان جهت شرکت در جلسه توجیهی (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۸. تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) (۱۳/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۹. ثبت کلیه فرآیندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیکی و تأیید شورای نگهبان (یک هفته قبل از روز اخذ رأی ۱۴/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۰. صدور کارت جهت حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از سوی هیات نظارت مربوطه (۱۸/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۱. ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (ممنوعیت از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ آغاز می‌شود.) (۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۲. اخذ رأی از واجدین شرایط (۲۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اسامی این ۲۱ حوزه را به شرح زیر است:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

دیگر خبرها

  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • حمله تلافی‌جویانه بر علیه صهیونیست‌ها یک اقدام مشروع و قانونی بود