Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در جریان بازدید از شهرداری تهران در جلسه شورای معاونین، روسای سازمان‌های تابعه و شهرداران مناطق تهران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، نظارت را یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: اگر مجموعه‌ای بهترین قوانین، برنامه و مجریان را داشته باشد، ولی نظارت موثر و قوی وجود نداشته باشد، آن مجموعه به اهداف تعیین شده خود دست پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تاکید بر اهمیت نظارت‌های درون دستگاهی تصریح کرد: حراست و بازرسی دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند اگر ایراد و سوءجریانی مشاهده کردند، به سازمان بازرسی کل کشور گزارش کنند.

وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شهرداری اظهار داشت: با توجه به گستردگی فعالیت‌ها، ضرورت دارد سامانه‌های شهرداری هوشمند شوند تا تمام فعالیت‌ها قابل رصد، کنترل و نظارت بوده و جلوی وقوع تخلف و فساد گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به خسارت‌هایی که از ناحیه ترک فعل‌ها متوجه مردم و کشور می‌شود خاطرنشان کرد: در موضوع آلودگی هوا چندین دستگاه به وظایف خود در این موضوع عمل نکردند و هر مدیری که در زمان مسئولیت به وظیفه‌اش عمل نکرده باید مورد سوال قرار بگیرد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه منشا بخش قابل توجهی از موضوع ترافیک و آلودگی هوا شهرداری نیست و امکان رفع آن نیز به تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید، تصریح کرد: دولت باید سهم خود را در حمل و نقل عمومی ایفا کند؛ بنا بر گزارشی که ارائه شد، سهم مشارکت دولت در حمل و نقل عمومی نسبت به دهه‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به ارائه گزارشی درخصوص انباشت مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان گفت: بخش حقوقی شهرداری در زمینه وصول مطالبات باید تقویت و فعال‌تر شود، چراکه یکی از ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی عدم دفاع لازم و مناسب در دعاوی حقوقی است؛ در این راستا اگر دستگاه‌های اجرایی در پرداخت مطالبات شهرداری کوتاهی می‌کنند، آماده کمک در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به قانون شهرداری که بعضا مربوط به دهه ۳۰ و ۵۰ است، گفت: حتما در جریان تعامل با مجلس شورای اسلامی اصلاح و به روزرسانی این قانون را دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با تاکید بر ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها اظهار داشت: اینکه زمانی تصمیم گرفتند شهرداری‌ها خودشان کسب درآمد و خودشان هزینه کنند، منشا مشکلات امروز کلانشهر‌ها همچون تراکم‌فروشی هاست که قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مصوب ۱۴ اردیبهشت سال جاری در مجلس تصویب شده و باید هرچه زودتر اجرایی شود.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید جلوی تخلف هر فرد و دستگاهی گرفته شود گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی، عمومی و غیر دولتی از قوانین شهرداری تخطی می‌کنند، مانند ساخت و ساز غیر مجاز و پرداخت نکردن مطالبات، به سازمان بازرسی کل کشور منتقل کنید تا جلوی تخلف‌شان را بگیریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مدیران و نیروی انسانی را جزو سرمایه‌های نظام می‌دانیم و در پی صیانت از آن هستیم، گفت: از مدیران پاک دست، شجاع، ریسک‌پذیر و قانون‌مند به طور قاطع حمایت می‌کنیم و در کنار حمایت اگر فسادی رخ دهد، برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان گفت: باید به موضوع ترک فعل‌ها پرداخت تا دیگر شاهد حادثه پلاسکو و سینا مهرها نباشیم چراکه هیچ چیزی جان از دست رفته جان باختگان این حوادث را جبران نمی‌کند.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در ابتدا از حضور حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در شهرداری تهران قدردانی و تشکر کرد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌های مهم و تاثیرگذار در اصلاح روابط و ارتقای سلامت نظام اداری است.

شهردار تهران اظهار داشت: از شما می‌خواهم همانطور که سوال و نظارت می‌کنید و باید این کار را انجام دهید، با توجه به شرایط سخت کنونی از مدیرانی که وظایف خود را انجام می‌دهد حمایت کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوشمندسازی شهر آلودگی هوا حمل و نقل عمومی سازمان بازرسی کل کشور حجت الاسلام دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تصادف پرشیا و تریلر در بزرگراه رستگاری مقدم جان راننده را گرفت.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه تصادف در یکی از بزرگراه‌های پایتخت اظهار کرد: این حادثه در مسیر غرب به شرق بزرگراه رستگاری مقدم نرسیده به بزرگراه امام علی امروز_ پنج‌شنبه نهم فروردین_ ساعت ۶:۰۶ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ایستگاه شماره ۷۹ به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان سه دقیقه در محل حضور داشتند و مشاهده کردند که یک دستگاه خودرو سواری پرشیا با یک سرنشین مرد حدود ۴۸ ساله به دلیل نامشخص هنگام حرکت به شدت با قسمت عقب یک دستگاه تریلر برخورد کرده که تریلر نیز در حال حرکت بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: قسمت جلو خودرو پرشیا زیر تریلر رفته و راننده بسیار آسیب دیده و محبوس شده بود، آتش‌نشانان راننده را خارج کردند که به تأیید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود.

وی خاطرنشان کرد: ساعت ۶:۴۳ عملیات امدادرسانی به حادثه مذکور پایان یافت، علت حادثه توسط عوامل پلیس راهور بررسی خواهد شد.

کد خبر 739904

دیگر خبرها

  • زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان / دستگاه قضایی مقابل آن ایستاد
  • دستگاه قضایی مقابل زمین‌خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان ایستاد
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان ایستاد
  • شتر‌ها حادثه ساز شدند
  • راه‌اندازی سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی