Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:19:32 GMT

طغیان کرونا در پالایشگاه‌های نفت تگزاس

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۶۰۰

طغیان کرونا در پالایشگاه‌های نفت تگزاس

پالایشگاه‌های نفت از شیوع ویروس کرونا در تگزاس که رکورد روزانه جدیدی را از نظر شمار موارد جدید ابتلا و بستری شدن در آمریکا به ثبت رسانده، در امان نمانده اند.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه گالوستون بی شرکت ماراتون پترولیوم – دومین پالایشگاه بزرگ آمریکا- در تگزاس سیتی بیش از ۱۰۰ مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا داشته است و حداقل چهار پالایشگاه دیگر کارکنانی دارند که تست آنها مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تگزاس چهارشنبه گذشته دومین رکورد روزانه قربانیان ویروس کرونا را گزارش کرد و شمار کسانی که در این ایالت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند، به ۲۸۱۳ نفر رسید. موارد ابتلا ۴.۷ درصد رشد کرده و از میانگین هفت روزه چهار درصد فراتر رفته و میزان بستری شدن هم ۳.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

شیوع بیماری در پالایشگاه گالوستون بی به ظرفیت ۵۸۵ هزار بشکه در روز در حالی روی داده که کارمندان این تاسیسات سرگرم آماده سازی یک تغییرات اساسی بودند که تحت آن بیش از ۵۰۰ نفر به صورت پیمانی اضافه می شوند. منابع آگاه اظهار کرده اند که کار طبق برنامه پیش می رود و تا دو هفته دیگر تکمیل می شود.

در هیوستون که کانون جهش ابتلا به کرونا در تگزاس شده، تست حدود ۵۰ نفر از کارکنان و پیمانکاران پالایشگاه لیوندل بازل اینداستریز دو هفته پیش مثبت اعلام شد و ۱۷ نفر دیگر که مشکوک به ابتلا بودند به قرنطینه رفتند. این پالایشگاه ۲۶۳ هزار و ۷۷۶ بشکه در روز نفت پالایش می کند. این شرکت درباره موارد کووید ۱۹ اظهارنظر نکرد و تنها اعلام کرد که هیچ کدام به کار مربوط نبوده اند.

پالایشگاه دیر پارک رویال داچ شل در کانال کشتیرانی هیوستون در یک هفته گذشته ۹ مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا داشت و شمار کارکنان این پالایشگاه که با ظرفیت ۲۷۵ هزار بشکه در روز کار می کند، حدود ۳۴ درصد ۳۵۰۰ نفر پیش از شیوع پاندمی مانده است.

شرکت فیلیپ ۶۶ هم تایید کرده در پالایشگاه سویینی به ظرفیت ۲۶۵ هزار بشکه در روز موارد ابتلا وجود داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت توتال هم در برخی از پایگاه‌های خود در آمریکا از جمله پالایشگاه پورت آرتور موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ داشته است و کارکنان برای ورود به محل تست داده و از ماسک استفاده کرده و شیفتهای کاری برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی فعالیت می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پالایشگاههای نفت تگزاس کرونا در جهان ویروس کرونا بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲