Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا خاموشی‌ برنامه‌ریزی شده در کرمانشاه اعمال نشده، گفت: خاموشی‌هایی که اخیرا رخ داده ناشی از اضافه مصرف و آسیب به پست و ترانس‌های برق است.

امیدعلی مرآتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اگرچه در زمینه مصرف برق از سهمیه‌ای که برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده عبور کردیم، اما هنوز خاموشی برنامه‌ریزی شده در هیچ نقطه‌ای از شهر کرمانشاه اعمال نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خاموشی‌هایی که اکنون گاهی در برخی از نقاط شهر رخ می‌دهد ناشی از اضافه مصرف برق است که فشاری خارج از توان را به شبکه برق منطقه وارد کرده و باعث اتصالی و یا آسیب به پست و ترانس‌های برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از افزایش موارد حوادث برق به دنبال مصرف بالای مشترکین خبر داد و عنوان کرد: تا نیروهای شرکت برق برای رفع اختلال اقدام و آسیب وارد شده را اصلاح کنند، مشترکین مدتی را در خاموشی می‌مانند.

مرآتی اضافه کرد: خاموشی‌های ناشی از اضافه مصرف معمولا در ساعت پیک مصرف یعنی 12 تا 17 رخ می‌دهد که بیشترین فشار را بر شبکه توزیع برق داریم.

وی یادآور شد: در صورتی که برنامه اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده داشته باشیم، از روز قبل به مشترکین اطلاع رسانی خواهیم کرد. مانند روندی که در تابستان سال 1397 داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از مشترکین خواست برای جلوگیری از اعمال خاموشی‌ها در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند و خصوصا در ساعت پیک مصرف کولر آبی را روی دور کند و کولر گازی را در دمای آسایش (25 درجه سانتی‌گراد) قرار دهند.

نتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه برق قطع برق استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، هیوا لهونیان ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه‌ی پایداری برق روستاها اجرا می‌شود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی می‌باشد از حالت باز فروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می‌شود.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت باز فروش خارج شده است.

وی یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» کردن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای باز فروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت در صورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تأمین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان از خدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت در دستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می‌توانند بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می‌توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

کد خبر 6085434

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان