Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:26:38 GMT

آموزش در هیچ کجای دنیا متوقف نشد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۶۴۴

آموزش در هیچ کجای دنیا متوقف نشد

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، غلامرضا کریمی درباره واکنش کشورهای مختلف جهان در قبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و خانه‌نشین شدن اکثر دانش‌آموزان و معلمان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا نظام آموزشی جهان نیز با چالش‌ها و تغییرات بسیاری مواجه شد. به‌طوری‌که در بیشتر کشورها مسئولان آموزشی کلاس‌های حضوری را تعطیل و کلاس‌های آنلاین را برای اجرای اهداف آموزشی جایگزین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم این تجربه با ایجاد شبکه شاد در بین دانش‌آموزان اجرایی شد.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: در آینده نزدیک نظام آموزشی جهان باید با کرونا کنار آید و به سمت مجازی شدن پیش رود. در چند ماه اخیر روش‌ها و رویکردهای کشورها نسبت به تعطیلی مدارس متناسب با اقتضائات و شرایط آن‌ها متفاوت بود؛ اما به‌طورکلی همه کشورها با توجه به زمان اندک موجود و افزایش نگرانی بابت از دست رفتن زمان آموزش و آسیب‌پذیری فرآیند آموزش، بلافاصله آموزش مجازی را جایگزین آموزش‌های حضوری کردند.

وی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط در فضای مجازی گفت: واکنش برخی از کشورها آموزش‌های تلویزیونی و طراحی پلتفرم‌های متمرکز و ملی بود و برخی از کشورها به‌صورت غیرمتمرکز عمل کردند؛ به‌طوری‌که مدارس و مراکز آموزشی هرکدام با استفاده از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های تعاملی، تدابیر خاص و ویژه‌ای را برای جلوگیری از توقف آموزش در مدرسه خود ارائه کردند.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص استفاده از فضای مجازی در ایران گفت: در کشورهایی مثل ایران پس از تثبیت بحران کرونا، شیوه‌های آموزش متمرکز مانند آموزش‌های تلویزیونی و شبکه آموزشی شاد مورد استفاده قرار گرفت. در این دوره استفاده از پلتفرم‌های محبوب و دارای قابلیت، اوج گرفت و مدارس و معلمان با استفاده از آن‌ها آموزش‌ها را هدایت کردند.

کریمی در پایان اذعان کرد: تقریباً این زمان طلایی محبوبیت پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌ها بود که پیش‌بینی می‌شود بعدها نیز به‌طور منظم از آن‌ها استفاده شود.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل طلایی 98 کجای فوتبال ایران است؟

تیم ملی 98 ما یک تیم بزرگ و طلایی بود که در جام ملتهای 96 قهرمانانه کار کرد و بهترین عملکرد بعد از انقلاب فوتبال ما را در جام ملتهای آسیا داشت و سپس به جام جهانی رفت و در مسابقات جام جهانی 98 فرانسه عملکرد شایسته و بسیار خوبی داشت.

به گزارش طرفداری، نگاهی به مردان آن تیم طلایی نشان می دهد که سرداران شایسته آن تیم با وجود بزرگی و شایستگی، در تیمهای لیگ برتر ایران کمترین نقش را دارند. علی دایی و خداداد عزیزی و جواد زرینچه و علیرضا منصوریان و محمد خاکپور و کریم باقری و .... فعالیت مربیگری ندارند. آن ها در لیگ برتر نیستند و تنها معدودی مثل مهدی پاشازاده که در لیگ دسته دوم فعال است هم در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته اند.

در این میان افشین پیروانی سرپرست تیم پرسپولیس است اما سایر ستاره های آن نسل طلایی در فوتبال ایران جایگاهی قدرتمند و تاثیرگذار ندارند. نفرات آن تیم ملی که در بین آن ها مهرداد میناوند فوت شده، عبارتند از:

دروازه بان: احمدرضا عابدزاده

خط دفاعی: جواد زرینچه، محمد خاکپور، نادر محمدخانی، مهدی پاشازاده

خط میانی: مهرداد میناوند، کریم باقری، حمید استیلی، مهدی مهدوی کیا

خط حمله: علی دایی و خداداد عزیزی

جانشین ها: افشین پیروانی، علیرضا منصوریان، سیروس دین محمدی، نعیم سعداوی، نیما نکیسا

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • نسل طلایی 98 کجای فوتبال ایران است؟
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی