Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@14:43:34 GMT

طلا آماده برای صعود به قله تاریخی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۸۰۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در حالی که هفته گذشته، اونس طلا موفق به شکستن مرز ۱۸۰۰ دلاری شد، تحلیلگران بر این باورند که این فلز ارزشمند، آمادگی حرکت و فتح قله تاریخی ۱۹۲۰ دلاری را که در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ به آن رسیده بود هم دارد.

 

اقدامات پولی تهاجمی بانک‌های مرکزی، نرخ‌های بهره به شدت پایین، نرخ بازدهی منفی اوراق قرضه، اقدامات محرک مالی، چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا و تنش‌های تجاری بین دو قطب اقتصادی جهان، عواملی هستند که وجود هر کدام از آن‌ها می‌تواند باعث صعود اونس شود؛ حال آنکه اکنون همگی در فضای بازار‌ها حاضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

با اینکه طلا برای پنج هفته متوالی است که روند صعودی خود را حفظ کرده است، اما هنوز به‌نظر می‌رسد فضای بازار بیشتر متمایل به صعود بیشتر قیمت این فلز گرانبهاست. در صورت تحقق این رایزنی‌ها، طلا می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به سمت قله تاریخی خود که در سال ۲۰۱۱ به آن رسیده بود حرکت کند. تحلیلگران بر این باورند که تمام عواملی که می‌توانند به تنهایی باعث صعود قیمت طلا شوند، در سال جاری با همدیگر در بازار‌ها حضور دارند.

 

اقدامات پولی انبساطی شدید بانک‌های مرکزی، نرخ‌های بهره به شدت پایین، نرخ بازدهی منفی اوراق قرضه، اقدامات محرک مالی، چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا و تنش‌های تجاری از جمله این عوامل هستند.دوپارگی سرمایه‌گذاران
 

به‌نظر می‌رسد در فضای کنونی بازارها، سرمایه‌گذاران به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ گروهی امید به ریکاوری اقتصادی دارند، موضوعی که می‌تواند قیمت طلا را وارد روند نزولی کند و گروهی بیشتر نگران افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به ویژه در آمریکا هستند که این اتفاق می‌تواند مجددا باعث شود تا فعالیت‌ها به حالت تعطیل دربیایند و با افزایش نااطمینانی‌های اقتصادی منجر به حرکت قیمت طلا به سوی قله تاریخی خود شود.
 

با وجود رکورد‌های روزانه ایالات متحده در تعداد مبتلایان روزانه کرونایی، بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی احتمالا به آن سرعتی که پیش‌بینی می‌شد، رخ ندهد. در صورت ادامه روند فعلی حتی می‌توان در انتظار محدودیت‌های بیشتر در ایالت‌هایی مانند تگزاس و فلوریدا بود.

 

از سوی دیگر با توجه به تجربه ناموفق آمریکا در راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد موج وسیعی از مبتلایان، سیاست‌گذاران کشور‌های دیگر احتمالابا احتیاط بیشتری دست به عادی‌سازی فعالیت‌ها بزنند. در صورت تحقق این سناریو احتمالا آمار‌های اقتصادی برای ماه‌های آگوست و سپتامبر (تقریبا مصادف با مرداد و شهریور)، آمار‌های مطلوبی نباشد.
 

مجموعه این شرایط در نهایت سبب شده است تا تحلیلگران بیشتر به صعودی بودن قیمت فلز زرد متمایل باشند. طلا اکنون در حال سفت کردن جای پای خود در اطراف مرز ۱۸۰۰ دلاری است. دلیل اصلی که کارشناسان بازار برای صعود قیمت طلا مطرح کرده‌اند، به درازا کشیدن بازه زمانی ریکاوری اقتصادی است.
 

آماده‌سازی برای صعود به قله تاریخی

اورت میلمن کارشناس فلزات گرانبها در Gainesville Coins درمورد وضعیت کنونی قیمت فلز زرد و آینده احتمالی آن گفت: به‌نظر می‌رسد اونس در حال آماده‌سازی برای تست کردن بالاترین قیمت خود، یعنی بازه حدودا ۱۹۰۰ دلاری است. همچنین میلمن در ادامه خط حمایتی جدید طلا را برای هفته آینده مرز ۱۸۰۰ دلاری اعلام کرد.

 

این کارشناس فلزات گرانبها در ادامه گفت تمام فاکتور‌هایی که سبب افزایش قیمت طلا در یک‌سال هستند، اکنون در بازار‌ها وجود دارد و تغییری نیز در این شرایط رخ نداده است و به همین دلیل انتظار دارم که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ هم فلز زرد به پیشروی قیمتی خود ادامه دهد.
 

نکته حائز اهمیت آنکه تقریبا نظرات کارشناسان بازار‌ها در این روز‌ها همگرا شده است و این نظرات اغلب در صعودی بودن قیمت اونس مشترک هستند. ژورژت بوئله استراتژیست فلزات گران‌بها نیز معتقد است که قیمت ۱۹۲۱ دلاری طلا که در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ به ثبت رسیده بود و تاکنون بالاترین قیمتی است که اونس در تاریخ ثبت کرده است، هم اکنون قابل دستیابی است. این تحلیلگر بازار نیز عقیده دارد که نشانه‌ها حاکی از ادامه روند صعودی طلا در آینده است.

 

اقدامات پولی انبساطی شدید بانک‌های مرکزی، نرخ‌های بهره به شدت پایین، نرخ بازدهی منفی اوراق قرضه، اقدامات مالی محرک و چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا، همگی در کنار هم حاکی از افزایش قیمت طلا در آینده هستند.
 

چارلی ندوس استراتژیست ارشد بازار‌ها در LaSalle Futures Group مقاومت بعدی طلا را مرز ۱۸۳۰ دلاری دانست و این موضوع را اضافه کرد که طلا احتمالا در هفته پیش‌رو صعودی خواهد بود. ندوس تاکید کرد که ترس از تنش‌های تجاری نیز احتمالا به صف عوامل حمایت‌کننده قیمت طلا اضافه خواهد شد و این موضوع سبب خواهد شد تا سهم طلا در پورتفوی و سرمایه‌گذاران در این دوره پر از نااطمینانی افزایش پیدا کند.

 

رویداد

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اوراق قرضه اقتصاد طلا جام نیوز دلار قله تاریخی فعالیت ها قیمت طلا بازار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تاریخی تیم ستاره پرسپولیس به یورو 2024

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ گرجستان تابستان آینده در یورو 2024 آلمان حضور خواهد ‏داشت. ‏

به نقل از ورزش سه گرجی‌ها دیشب در پایتخت‌شان تفلیس، در یک بازی سخت و دشوار و پرتنش موفق ‏شدند یونان را در مسیر ‏C‏ از پلی‌آف یورو در ضربات پنالتی شکست داده و جواز صعود به ‏جام ملت‌های اروپا را به دست بیاورند. ‏

در بازی‌ای که فرصت‌های اندکی داشت و گرجستان از دقیقه 45 با اخراج گیورگی لوریا با ‏یک یار کمتر بازی می‌کرد کار به ضربات پنالتی کشیده شد و مامارداشویلی، دروازه‌بان ‏سویا و تیم ملی گرجستان، با گرفتن یکی از پنالتی‌های یونان باعث شد بازی را برتری 4-2 ‏گرجی‌ها به پایان برسد. ‏

‏53 هزار نفر استادیوم دینامو در شهر تفلیس را پر کرده بودند و منتظر شبی تاریخی ‏بودند. گرجستان مقابل یونانی بازی می‌کرد که در سال 2004 قهرمان اروپا شده و البته از ‏سال 2012 در مرحله نهایی یورو غایب بود. گرجستان در بازگشت کواراتسخلیا شبی ‏تاریخی رقم زدند و برای اولین بار در تاریخ کشورشان به یورو صعود کردند. ‏

گرجستانی‌ها با حمایت پرشور سکوها بازی را بهتر آغاز کردند ولی چیزی نگذشت که کفه ‏ترازو بین دو تیم برابر شد. بازی بارها جنجالی و متوقف شد و شاهد فرصت‌هایی اندک ‏روی هر دو دروازه بودیم. ‏

نیمه دوم هر دو تیم که نمی‌خواستند ببازند رو به بازی دفاعی و محتاطانه آوردند. بازی ‏آنقدر کسل‌کنند بود که در 90 دقیقه تنها یک شوت در چارچوب ثبت شد. در طول نود ‏دقیقه به جز یک شوت سیمیکاس از بیرون محوطه برای یونان و چند فرار کواراتسخلیا ‏شاهد هیچ موقعیت جدی‌ای نبودیم. ‏

در وقت‌های اضافه بر خلاف نود دقیقه شاهد چند فرصت بودیم. در نهایت اما گلی از خط ‏دروازه‌ها عبور نکرد تا کار به پنالتی کشیده شود. در ضیافت پنالتی‌ها مامارداشویلی، گلر ‏گرجستان بود که در نقش ناجی تیمش ظاهر شد و ضربه باکاستاس را دفع کرد. در ‏نهایت کوکوسکری از گرجستان پنالتی چهارم تیم ملی کشورش را وارد دروازه کرد تا ‏گرجستان برای اولین بار در تاریخ راهی جام ملت‌های اروپا شود. ‏

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888566

دیگر خبرها

  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • صعود تاریخی تیم ستاره پرسپولیس به یورو 2024
  • تیم اقتصادی دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبلی را تکرار کند
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • پشت فرمان بنز یک میلیون دلاری در ایران
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند 
  • قیمت سکه در ۲ سناریو؛ شرایط صعود قوی‌تر است یا نزول؟
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار