Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران در جلسه علنی هفته گذشته شورای اسلامی شهر تهران از راه اندازی خط جدید بی آر تی در بزرگراه شهید همت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیر عامل شرکت واحد با ارائه توضیحات تکمیلی در مورد این خبر گفت: واقعیت این است که معابر بزرگراهی از جمله بزرگراه شهید همت از پرترددترین معابر پایتخت هستند که از گذشته به موضوع حمل و نقل عمومی در آنها توجهی نشده و بزرگراه‌ها صرفاً برای رفت و آمد خودروهای شخصی در نظر گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود ترفع در مورد احداث خط جدید بی آر تی در بزرگراه شهید همت توضیح داد: مطالعات اولیه این طرح انجام شده اما تاییدیه نهایی اجرای آن هنوز اخد نشده است.

او با اشاره به اینکه فاز اول بی آر تی شهید همت در صورت تایید نهایی از سه‌راه استخر در بزرگراه شهید زین‌الدین در منتهی‌الیه شمال‌شرق تهران آغاز می‌شود و تا میدان صنعت در شهرک قدس ادامه می‌یابد، اظهار کرد: البته برای فاز دوم این طرح نیز امتداد آن از میدان صنعت تا منطقه 22 در منتهی‌الیه شمال‌غرب تهران پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه فاز اول بی آر تی شهید همت با استفاده از منابع شهرداری تهران و توسط خود شرکت واحد اجرا می‌شود، خاطر‌نشان کرد: برای اجرای فاز دوم این طرح در نظر داریم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بی آر تی بزرگراه همت بزرگراه شهید همت بی آر تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عابران پیاده ۴۱ درصد فوتیان تصادفات در تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۱ درصد فوتیان تصادفات، عابران پیاده هستند که از عرض بزرگراه‌ها تردد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رابعه جوانبخت اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، در بزرگراه‌ها بیشترین تصادفات فوتی رخ می‌دهد که در این میان، ۴۱ درصد فوتیان تصادفات، عابران پیاده هستند.

وی با اشاره به بزرگراه‌هایی که بیشترین تصادفات فوتی را دارند، افزود: بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابران پیاده را دارا است و بعد از آن، بزرگراه آیت الله سعیدی و بعد از آن بزرگراه شهید همت سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابران پیاده هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آمار بالای فوتیان عابر پیاده ادامه داد: عابران پیاده نباید در عرض بزرگراه‌ها تردد داشته باشند، اما این موضوع هم قابل توجه است که بعضی از بزرگراه‌های شهر تهران به گونه‌ای طراحی شده که پر تردد هستند و در کنار آنها مراکز درمانی وجود دارند و نیاز به تردد عابران پیاده دارند.

جوانبخت گفت: عابران پیاده باید به خاطر داشته باشند که فقط باید از پل‌های عابر پیاده و از زیرگذرها تردد کنند؛ حتی اگر این دور بودن آنها به قیمت پیاده روی زیاد باشد، اما این موضوع ارزش آن را دارد که جان آنها حفظ شود.

وی افزود: رابطه مستقیمی بین از دست دادن نور خورشید و تصادفات عابران پیاده وجود دارد، هر چقدر ما نور خورشید را از دست بدهیم حتی اگر تردد عابرین پیاده هم کم باشد، اما فراوانی تصادفات فوتی و جرحی آنها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع فقط به خاطر این است که عابران پیاده از سوی رانندگان دیده نمی‌شوند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بنابراین بر اساس تحلیل‌ها، از ساعت ۲۰ تا ۲۴، بیشترین تصادفات فوتی عابران پیاده در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد بنابراین نکته مهم این است که عابرین پیاده در مواقع تاریکی هوا از لباس‌های روشن بپوشند، همچنین استفاده از لباس‌ها و کفش‌هایی که نوار شبرنگ دارند و به بهتر دیده شدن کمک می‌کند، توصیه می‌شود.

جوانبخت با بیان اینکه عابران پیاده باید خود را در جایگاه راننده ببیند، گفت: خیلی از بزرگراه‌ها دارای روشنایی کافی و لازم نیستند و دید راننده فقط و تنها معطوف به نور و روشنایی چراغ‌های جلوی خودروی خود است و کل وسعت و میدان دید او در واقع فضای جلویی خودرو و محدوده آن می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر در این شرایط عابر پیاده‌ای در جلوی این خودرو حرکت کند، راننده دید کافی را ندارد و باعث برخورد با عابر می‌شود، اما رانندگان چطور می‌توانند این شرایط را مدیریت کنند؟ جواب این است که باید سرعت خود را کاهش دهند، وقتی سرعت شما پایین بیاید به راحتی میدان دید راننده خوب می‌شود و می‌توانید به راحتی موانع را دیده و به موقع تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 746121

دیگر خبرها

  • گشایش در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی
  • عابران پیاده ۴۱ درصد فوتی‌های تصادفات در تهران
  • عابران پیاده ۴۱ درصد فوتیان تصادفات در تهران
  • ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار
  • اتصال دوباره واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • آشکارسازی المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌های منطقه ۱۹
  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • آتش سوزی مرگبار کارگاه ساختمانی در تهران/ ۶ کارگر جان باختند+ جزئیات
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر