Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به تذکرات خلیل آبادی، سالاری، فراهانی ونظری در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، پیرامون برخی تخلفات ساختمانی نهاد‌های قدرت مانند نهاد ریاست جمهوری در منطقه جماران معطوف به ساخت و ساز بدون اخذ پروانه و قطع درختان، مجلس شورای اسلامی در خصوص تصاحب و تصرف خیابان مردم در حاشیه میدان بهارستان و بنیاد مستضعفان در رابطه با ساخت و ساز بدون اخذ پروانه و پارکینگ ساختمان موسوم به پلاسکودر خیابان جمهوری اسلامی و چرایی واگذاری محل پارکینگ مشهور به پروانه که متعلق به شهرداری است گفت: با عنایت به ضرورت اطلاع اعضای شورای شهر و سایر مراجع قانونی از چگونگی این ساخت و ساز‌ها و اهمیت موضوع به لحاظ رعایت قوانین ومقررات و تاثیر آن در صیانت از سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم، اصل شفافیت و دفاع از حق شهر، که در سرلوحه فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم قرار دارد، مقتضی است شهردار تهران در اسرع وقت در خصوص موارد ذیل اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: در مرحله اول دستورات لازم در خصوص ممانعت و برخورد قانونی لازم با هرگونه تخلف احتمالی صادر شود.

او افزود: در مرحله دوم گزارش مستندی از تصرفات و تخلفات احتمالی و اقدامات متقابل شهرداری تنظیم و به شورای شهر ارسال شود.

حق شناس خاطر نشان کرد: گزارش مستندی از اقدامات مربوط به چگونگی درخواست و تشکیل پرونده، صدور پروانه ساخت و ساز‌ها و اسناد مالی مربوط به پرداخت عوارض نوسازی و سایر حقوق متعلق به شهرداری، تصاویر هوایی و نقشه‌های مربوط به جانمایی املاک مذکور قبل و بعد از صدور پروانه ساخت و همچنین گزارش مهندسین ناظر انتخابی، گواهی‌های خلاف و عدم خلاف صادر شده در مراحل پیشرفت کار و دیگر مستندات مربوطه (خصوصا تصاویر مصدق پروانه‌های اداری مربوط به املاک فوق الذکر و گزارشات مربوط به کمیسیون ماده ۷ و باغات و تعداد درختان قطع شده) در اسرع وقت به شورای شهر تهران تحویل داده شود.

عضو شورای شهر تصریح کرد: در خصوص آخرین وضعیت روند قانونی یا غیر قانونی اقدامات مرتبط با هر یک از املاک فوق الذکر (ملک نهاد ریاست جمهوری، خیابان مردم، ساختمان پلاسکو) در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های شهرداری، گزارشی مستظهر و مستند به اسناد و مدارک موجود جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی خدمت مردم شریف تهران و مراجع قانونی جهت انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و نتیجه اقدامات درخواستی به شورای شهر اعلام شود.

بیشتر بخوانید

رصد ساخت و ساز‌های حریم تهران با کوادکوپتر

ممنوعیت انتقال سند برای ساختمان‌های متخلف/ بناهای غیرقانونی از دریافت انشعابات شهری محروم می‌شوند


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شفافیت سازی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان از موارد مورد انتظار در اجرای این طرح است.

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضائی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و در مورد خودروها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گردها، برخورد قانونی انجام می‌پذیرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و مأموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسؤول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارائه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی افزود: با پدیده تکدی گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضائی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی «شهردار منطقه ۵» با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ باید در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

کد خبر 6080788 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • «زیبا صدایم کن» صدرعاملی مجوز ساخت گرفت
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار