Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@04:31:26 GMT

مجوز ۱۴ کارگاه دباغی در قرچک باطل شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۹۹۸۹۶

مجوز ۱۴ کارگاه دباغی در قرچک باطل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدطاهر ظاهری گفت: فعالیت ده‌ها کارگاه دباغی پوست در روستای ولی‌آباد از توابع بخش مرکزی قرچک در استان تهران، مشکلات عدیده زیست محیطی و آلودگی خاک و آب را به همراه داشت که برای مقابله با این فعالیت غیرقانونی، اداره حفاظت از محیط زیست بارها نسبت به صدور اخطاریه و حتی تعطیلی و پلمب آن‌ها با استناد به حکم قضایی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک افزود: متصدیان این واحدها بارها بدون توجه به اخطاریه‌های صادر شده، فعالیت غیرقانونی خود را از سرگرفته و بر مشکلات زیست محیطی این منطقه افزودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان اداره محیط زیست قرچک پس از ماه‌ها پیگیری، صدور اخطاریه، تشکیل پرونده و شکایت کیفری با همکاری مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، دستور سلب امتیاز این واحدهای دباغی را دریافت کردند.

ظاهری اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، ۷ حلقه چاه غیرمجاز این واحدهای دباغی با همکاری اداره امور منابع آب مسدود و برق تمام واحدها نیز با همکاری شرکت توزیع برق منطقه قرچک قطع شد تا از شروع مجدد فعالیت این کارگاه های آلوده کننده محیط زیست جلوگیری شود.

کد خبر 530068 برچسب‌ها تهران استان تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران استان تهران محیط زیست ایران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی سالاروند گفت: از مجموع آلودگی‌های زیست محیطی سال گذشته در لرستان ۳۴۹ مورد صنایع آلاینده، ۲۴ مورد جایگاه پسماند، ۴۸ مورد کشتارگاه، ۱۱ مورد آلودگی بیمارستانی، ۲۵ آلودگی تخلیه فاضلاب در زمین کشاورزی، ۲۵ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، دو مورد آلودگی در تصفیه خانه و ۵۹ مورد انتشار گرد و غبار در اطراف منزل مسکونی و سایر بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۳۶ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده است، افزود: ۳۷۱ مورد اخطار به صنایع آلاینده، ۲۳ مورد اخطاریه به کشتارگاه، ۲۸ مورد جایگاه پسماند، پنج مورد اخطاریه به شهرداری سلسله، ۱۶ مورد اخطاریه به دامداران، ۱۶ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، پنج مورد اخطاریه به بیمارستان، رفع آلودگی هفت مورد و تصفیه خانه دو مورد و سایر موارد ۵۵ مورد صادر شد.

سالاروند با بیان اینکه ۱۲ مورد آتش سوزی در مساحت بیش از ۱۴۹ هکتار ثبت شده است، اظهارداشت: همچنین ۲۱ فقره تخریب و تصرف به مساحت بیش از ۲۱۸ هکتار در استان گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۹۹۲ متخلف زیست محیطی سال گذشته در استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی سالاروند گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل که از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است