Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- «ذبیح الله مجاهد» گفت: طالبان خواهان برگزاری سریعتر مذاکرات بین الافغانی است. تاریخ انتشار: 10:36 - 22 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۷۰۰

خبرگزاری میزان - «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به اعلام کابل مبنی بر آزاد نشدن نزدیک به ۶۰۰ زندانی این گروه به دلیل ارتکاب جرایم جنایی اعلام کرد: بهتر است از راه گفتگو مشکلات ما با کابل حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طالبان در این خصوص ادامه داد: این اظهارات و کنش‌ها؛ سلسله موضوعاتی هستند که مانع رسیدن به صلح هستند؛ صلحی که بیش از ۴ ماه است که از سوی حکومت افغانستان ادامه دارد.

ذبیح الله مجاهد با اعلام اینکه اقدامات مذکور از سوی حکومت افغانستان به دلیل جلوگیری از برگزاری مذاکرات بین الافغانی می‌شود، مدعی شد: حکومت افغانستان تلاش می‌کند تا از برگزاری مذاکرات بین الافغانی از هر طریق ممکن جلوگیری کند تا مردم افغانستان به صلح نرسیده و در کارزارهای سیاسی موفق نشوند.

سخنگوی طالبان دولت افغانستان را متهم به بهانه جویی برای تشدید جنگ کرد تا باعث تضعیف نیروهای طالبان گردد.

این سخنگوی طالبان می‌گوید که حدود ۴۰۰۰ زندانی طالبان آزاد شده اند و ۱۳۰۰ زندانی دیگر باقی مانده اند که باید هرچه زودتر آزاد شوند.

مجاهد با اشاره به اینکه طالبان خواهان این است که هرچه زودتر وارد مذاکرات بین الافغانی شود تصریح کرد: طالبان به آزادی زندانیان حکومت متعهد است و تلاش می‌کند تا زمینه برگزاری هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی را فراهم سازد.

مجاهد گفت: بهتر است که مشکلات افغانستان از راه گفتگو و روش‌های سیاسی حل گردد.

این در حالی است که جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که حکومت افغانستان حاضر است به جای زندانیانی که آزاد نمی‌شوند، لیست دیگری را از سوی طالبان برای آزادی بپذیرد.

بیشتر بخوانید: واکنش مسکو به اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران توافقی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نشده است روسیه تنش آفرینی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را غیرسازنده خواند

اما ذبیح الله مجاهد در پاسخ به این گفته‌های فیصل در این گفتگو اظهار داشت که طالبان لیست جایگزینی برای آزادی زندانیان خود ندارد و بر اساس توافق باید بر اساس لیست دیگر زندانیان باقی مانده نیز رها شوند.

/انتهای پیام/

مهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان مذاکرات بین الافغانی طالبان مذاکرات بین الافغانی طالبان مذاکرات بین الافغانی مذاکرات بین الافغانی حکومت افغانستان ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان امروز (یکشنبه) در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در آسیا و اقیانوسیه گفت که این سازمان بیمارستان‌های افغانستان را تجهیز کند.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان با نشر بیانیه‌ای از دیدار مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارتخانه با الکساندر متیو رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در آسیا و اقیانوسیه و هیات همراه‌ وی خبر داد.

در این دیدار، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن قدردانی از فعالیت‌ها، خدمات و همکاری‌های سازمان صلیب سرخ با افغانستان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر به شهروندان شد.

از طرفی، الکساندر متیو در این دیدار با تقدیر از همکاری‌های حکومت سرپرست طالبان و به ‌ویژه وزارت امور خارجه این حکومت با این سازمان گفت: در یک سال اخیر، ۲۸ میلیون فرانک سوئیس صرف فراهم کردن خدمات بهداشتی و درمانی، آب آشامیدنی و رسیدگی به بلایای طبیعی برای پنج میلیون نفر از مردم افغانستان شده است.

اکنون با توقف کمک‌های جامعه جهانی، سیستم بهداشتی و درمانی افغانستان با مشکلات مختلفی مواجه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم