Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آنچه می‌خوانید مشروح اخباری است که در دویست و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گذشت. تاریخ انتشار: 10:37 - 22 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۷۶۴

خبرگزاری میزان - آنچه می‌خوانید مشروح اخباری است که در دویست و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گذشت.

ما دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شدیم ۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۰:۳۲

محسن هاشمی در ابتدای دویست و بیست ششمین جلسه شورا با اشاره به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم برگزاری در دوره آینده انتخابات شورایاری ها، گفت: هفته گذشته، هیات عمومی دیوان عدالت اداری، رای خود را مبنی بر عدم برگزاری دوره آینده انتخابات شورایاری بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه پیش از دوره پنجم شورا، سه دوره انتخابات شورایاری بدون مشکل و ابهام قانونی برگزار شده بود، اما سازمان بازرسی کل کشور، در آستانه برگزاری دوره چهارم انتخابات شورایاری، این انتخابات را نیازمند مجوز قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی دانسته بود، و این موضوع در دوره پنجم نیز پیگیری شد. با تدابیر انجام شده توسط مدیریت شهری، با مصوبه هیات وزیران و همکاری وزارت کشور انتخابات دوره پنجم با موفقیت برگزار شد.

هاشمی گفت: پس از حدود یکسال، دادخواست سازمان بازرسی کل کشور، جهت الزام تصویب قانونی انتخابات شورایاری منجر به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: خوشبختانه هیات وزیران در حال پیگیری گنجاندن موضوع انتخابات شورایاری در اصلاحیه لایحه شوراهاست؛ و شورایعالی استان‌ها در زمان مسئولیت جناب آقای الویری، لایحه قانونی برگزاری انتخابات شورایاری را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است؛ و با توجه به اینکه مجلس یازدهم تشکیل گردیده و مسئولان سابق شورا و شهرداری در این مجلس حضور فعالی دارند، انتظار می‌رود طی فرصت مناسبی که تا سال ۱۴۰۲ و انتخابات دوره آینده شورایاری وجود دارد، فرایند قانونی این لایحه در مجلس شورای اسلامی طی شود، تا دوره آینده انتخابات شورایاری با مجوز قانونی برگزار گردد، که مورد استقبال نهاد‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور نیز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: موضوع دیگر، افزایش قابل توجه میزان تلفات ومبتلایان کرونا، در سطح شهر تهران و دیگر نقاط کشور است، که پس از کاهش موفقیت آمیز این بیماری در اردیبهشت ماه، به دوره اوج این بیماری در اسفندماه بازگشته است، و موجب نگرانی افکار عمومی گردیده است.

هاشمی گفت: اگر ما بخواهیم فعالیت‌های اداری، تجاری وتفریحی در سطح شهر را بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسایل ایمنی، عدم افزایش ظرفیت زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی و لغو مراسم ها، آزمون‌ها و برنامه‌های غیرضروری انجام دهیم، نتیجه‌ای غیر از پیک دوباره تلفات کرونا را نباید انتظار داشته باشیم.

وی خاطر نشان ساخت: کشور‌هایی که در مهار اولیه موج اولیه کرونا، از ما عقب‌تر بودند، با تداوم اقدامات ایمنی و محدودیت‌ها توانستند این بیماری را تا حدود زیادی مهار کنند. اما ما با فریب خوردن از پیروزی اولیه، دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شدیم.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر تهران تهران انتخابات شورایاری مجلس شورای اسلامی دویست و بیست دوره آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۹۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد