Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@23:11:00 GMT

وضعیت کیفی هوای پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۰۰۸۱

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۲ تیر ماه) در محدوده قابل قبول است. ناطقان: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۷ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با ۸۱ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
منبع: ایسنا برچسب ها: هوا ، مطلوب ، ناطقان ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هوا مطلوب ناطقان تهران هوای پایتخت کیفیت هوا قابل قبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۵۵ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه پایش ۲۵ ابان با ۵۲، انقلاب ۶۱، پارک زمزم ۵۹، خرازی ۵۴، دانشگاه صنعتی اصفهان ۷۲، رهنان ۵۶، زینبیه ۶۲، سپاهان شهر وفرشادی ۵۳، قهجاورستان ۶۷، کاوه ۵۹، ولدان ۶۰ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق میرزا طاهر با ۳۴، فیض ۴۶ وشهر شاهین شهر با ۴۱ AQI در وضعیت پاک است.
ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

دیگر خبرها

  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان قابل قبول است
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • هوای پایتخت قابل قبول شد