Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی در موافقت با دو فوریت طرح «اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم از خانه‌های خالی» اظهار کرد: همین الان در کشورمان بیش از نیاز مردم  واحد مسکونی ساخته آماده سکونت داریم. مشکل بازار مسکن ما تقاضای بیشتر از عرضه مسکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این که در رسانه‌ها مطرح می‌شود واحدهای خالی ما از چند میلیون هم تجاوز کرده است، آمار درستی است؛ در دوره نهم مجلس یک ماده در قانون مالیات‌های مستقیم را تصویب کردیم و بر اساس آن در تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر گفته شده برای اینکه حاکمیت بداند ظرفیت مسکن در کشور چگونه است، دولت موظف به ایجاد سامانه‌ای ملی به نام املاک و اسکان شود.

حجت الاسلام بحرینی بیان کرد: در این سامانه باید همه واحدهای قابل سکونت ثبت شود و همه بدانند چه تعداد واحد داریم و این واحدها با چه شرایطی در کجا قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اقتاصدی در مجلس دهم با بیان اینکه اسکان خانواده‌ها در این سامانه باید ثبت می‌شد، توضیح داد: «تفاضل اسکان» از «واحدهای مسکونی آماده اسکان» برابر با تعداد واحدهای خالی می‌شود که در مجلس نهم این قانون را وضع کردیم؛ اما متأسفانه دولت همراهی لازم را برای ایجاد سامانه انجام نداد و حدود ۷ سال این مسئله معطل ماند.

او افزود: خوشبختانه الان وزارت راه و شهرسازی برای فراهم کردن زیرساخت این سامانه اعلام آمادگی کرده است. تنها مشکل، آماده نبودن بارگذاری در این سامانه است و اگر این بستر بسیار مهم و حاکمیتی مورد نیاز جامعه بخواهد اثربخش باشد، باید زیر بار اطلاعات برود و هم املاک ما و هم اسکان خانواده‌ها ثبت شود. این طرح دو فوریتی باید به این فرایند سرعت ببخشد.

حجت الاسلام بحرینی با بیان اینکه طرح مذکور موارد احتکار و شبیه آن را بررسی کرده است، گفت: با توجه به شرایطی که امروزه در بازار مسکن حادث شده است، بسیاری از خانواده‌های مستأجر ما امروز در بنگاه‌های املاک برای واحد مسکونی می‌روند، در حالیکه همان محله‌ها ده‌‌ها واحد مسکونی با درهای قفل  را در خود جا داده و احتکار شده است.   این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: در نتیجه باید قاعده گذاری قانونی کنیم و این طرح چنین کاری می‌کند. همچنین آقای پورابراهیمی اعلام کردند که اعضای کمیسیون اقتصادی همراه این طرح هستند.   انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صحن علنی مالیات مستقیم بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مجید صالحی امیر افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.

او تصریح کرد: در این راستا سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم‌وطنان و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا هم‌وطنان بتوانند به‌صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم است و تمامی موارد اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده است.

مجید صالحی امیر افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir ثبت شوند.

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است