Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با دوفوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی از خانه های خالی مالیات اخذ می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 22 تیر با دوفوریت طرح اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اخذ مالیات از خانه های خالی موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد حسین بحرینی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از موافقان این طرح گفت: در کشور ما بیش از نیاز واحد مسکونی ساخته شده است و این واحدها آماده سکونت هستند. مشکل بازار مسکن این نیست که تقاضای مسکن بیش از عرضه است بلکه ما به اندازه کافی واحد ساخته شده داریم. واحدهای خالی ما از چند میلیون تجاوز کرده است.

 

وی گفت: ما در قانون مالیات های مستقیم مصوب کردیم که دولت سامانه ای تحت عنوان سامانه ملی املاک و اسکان طراحی کند که در این سامانه خانه های قابل سکونت و همچنین اسکان خانواده ها ثبت شود. تفاضل این دو می شود واحدهای خالی در کشور.

 

وی ادامه داد: این قانون در مجلس نهم وضع شد ولی دولت آن را اجرایی نکرده است. در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرده است که زیرساخت های این سامانه فراهم شده است و تنها مشکلی که وجود دارد، این است که بارگزاری آن کامل نیست. اگر ما می خواهیم این سامانه اثربخش باشد، باید زیر بار اطلاعات برود.

 

همچنین، بابایی در مخالف با دوفوریت این طرح گفت: باید نظر کارشناسی دولت در مورد این طرح اخذ شود چرا که دولت باید آن را اجرایی کند. اقتصاددان های مجلس نیز بنشیند و به صورت کارشناسی این طرح را بررسی کنند. در کنار مردم باشیم و قانونی مصوب کنیم که قابلیت اجرا داشته باشد.

 

وی گفت: مسئله مسکن مهم است اما باید به فوریت این طرح با نگاه کارشناسی و عقلانی رای دهیم.

 

مهدی طغیانی در موافقت با دوفوریت این طرح گفت: مردم در این دو ماه تابستان دنبال خانه هستند و مشکلات عدیده ای دارند. بحث دوفوریت نیز همواره در رابطه با فوت فرصت و جلوگیری از خسارت احتمالی مطرح می شود. در حال حاضر مردم از ما انتظار دارند که در بحث مسکن کار فوری کنیم و دوفوریت این طرح نیز در همین راستا طراحی شده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد و اگر اخذ مالیات از دو میلیون مسکن انجام شود، ما با مشکل کمبود مسکن مواجه نخواهیم بود./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با دو فوریت لایحه تمدید مهلت اساسنامه شرکت پست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ماه با تقاضای اعمال دو فوریت جهت بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با ۱۵۲ رای موافق از مجموعه ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن، موافقت کردند.   رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به واقع این نوبت دوم است که مجلس اساسنامه شرکت ملی پست را تمدید می‌کند از دولت و تقاضا داریم اصل لایحه را به مجلس داده تا این موضوع مورد بحث قرار گیرد.   وی تاکید کرد: در حال حاضر ما برنامه هفتم توسعه را نیز نمی‌توانیم کارها را در بخش صندوق پیش ببریم چرا که اساسنامه شرکت ملی پست دچار اشکال است.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • موافقت مجلس با تشکیل سازمان سپند
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • موافقت با دو فوریت لایحه تمدید مهلت اساسنامه شرکت پست
  • مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد
  • دوفوریت بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تصویب شد
  • موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست