Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به عدم بازگشت ارز ناشی از صادرات از سوی برخی فعالان تجاری به رویکرد فعالان اقتصادی در این استان پرداخت و گفت: ۸۵ درصد واحدهای صادرکننده استان سمنان به تعهدات ارزی خود عمل کردند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به مشکلات فعالان این حوزه برای رفع تعهدات ارزی اظهار کرد: عدم به روز بودن سامانه بانک ‌مرکزی، اطلاعات متناقض بین بانک مرکزی، صنعت، معدن و تجارت و متقاضیان و فعالان اقتصادی و عدم تدوین دستورالعملی روشن برای بازگشت ارز صادراتی از محل ورود موقت و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله مشکلات بحث رفع تعهدات ارزی است.

وی با اشاره به معضلات ناشی از مشکلات رفع تعهدات ارزی و تعلیق کارت های بازرگانی برای فعالان اقتصادی ادامه داد: بسته شدن پیش از موعد سامانه جهت رفع تعهد ارزی و عدم پذیرش پروانه صادراتی سال ۹۷ و ۹۸ جهت رفع تعهد ارزی صادرات در مقابل واردات از دیگر مواردی است که باید به آن رسیدگی شود تا مشکلات واحدهای صادرکننده در حوزه بازگشت ارز حاصل از صادرات آنها، مرتفع شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی در استان خواستار تسهیل‌گری بیشتر در فرآیند بازگشت ارز ناشی از صادرات شد و با اشاره به رویکرد قانون‌مدارانه اکثریت فعالان اقتصادی در استان سمنان افزود: بیش از ۸۵ درصد واحدهای صادرکننده ما در استان، تعهدات ارزی خود را علی رغم مشکلات موجود انجام داده اند، نیاز است تا راه های بازگشت ارز برای واحدهای صادرکننده ما مشخص و در این زمینه تسهیل گری صورت گیرد.

جمعه‌ای بر ضرورت ایجاد انگیزه بیشتر برای بازگشت ارز صادراتی تاکید کرد و با اشاره به تلاش‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان برای رفع بخشی از مشکلات این حوزه گفت: پیشنهاداتی به منظور تشویق صادرکنندگان برای ارزآوری بیشتر و همچنین جلوگیری از تعلیق کارت‌های بازرگانی، تهیه و تدوین شده و در همین شورا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از کم‌آبی به عنوان یکی از جدی‌ترین مشکلات بخشی از صنایع در این استان نام برد و اظهار کرد: تامین آب نیز یکی دیگر از مطالبات واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان است که باید به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی واحدهای تولیدی مورد توجه مسوولان ذی‌ربط قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني سمنان استانی اقتصادی واحدهای صادرکننده فعالان اقتصادی تعهدات ارزی استان سمنان بازگشت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت محمدباقر قالیباف افزود: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

وی تصریح کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد