Web Analytics Made Easy - Statcounter

رتبه‌های برتر سیزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری معرفی شدند و دکتر کامران سلطانی عربشاهی در این دوره از جشنواره به عنوان پیشکسوت حوزه آموزش علوم پزشکی مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، اسامی رتبه‌های برتر سیزدهمین جشنواره آموزشی کشوری شهیدمطهری به شرح زیر است:

رتبه‌های اول تا سوم در حیطه‌های یاددهی ـ یادگیری

حمید یزدانی نژاد و کاوه اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای طراحی، اجرا و ارزشیابی بازی اتاق فرار آموزشی توسط همتایان(دانشجویان) به منظور ارتقاء مهارت حل مسئله و کار تیمی در قالب تیم‌های بین رشته‌ای برای دانشجویان پزشکی رتبه اول، مجید خزاعی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای طراحی و اجرای فرایند آموزش بین حرفه‌ای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی که برای اولین بار در کشور اجرا شده است، رتبه دوم و محمدرضا یزدانخواه فرد و فریبا حقانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اجرای گروه بالینی با تمرکز بر روابط استاد – دانشجو در محیط‌های بالینی برای اساتید بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تبیین تجارب آنان رتبه سوم را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدیجه نصیریانی، حسین توانگر، مصطفی جوادی و سمانه میرزایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و حمیدرضا جوادزاده از دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) و هومن شهسواری از دانشگاه علوم پزشکی تهران، عنوان قابل تقدیر این حیطه را به خود اختصاص دادند.

رتبه‌های اول تا سوم حیطه ارزشیابی آموزشی

اکبر بابائی حیدرآبادی و کاوه اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای طراحی، اجرا و ارزشیابی فرآیند ارزیابی جامع همتا محور کیفیت تدریس اساتید با بازبینی فیلم تهیه شده از کلاس و ارزیابی طرح درس، اسلاید، پاورپوینت و سئوالات آزمون نهایی توسط خود فرد، متخصص آموزش پزشکی و همتایان رتبه اول، فریبرز اکبرزاده از دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای طراحی، اجرا و ارزشیابی، آزمون دانشی دانشجویان پزشکی در دوره بالینی با استفاده از موبایل رتبه دوم و شیده دبیر، علی دباغ و فرامرز مصفا از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای طراحی و اجرای آزمون مشاهده مستقیم مهارت‌های عملی (داپس) برای ارزیابی مهارت‌های پروسیجری دستیاران بیهوشی در دو بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی رتبه سوم را کسب کردند.

کبری نوریان از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مهلا سلاجقه از دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب عنوان قابل تقدیر حیطه ارزشیابی آموزشی شدند.

رتبه‌های اول تا سوم حیطه تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی

مهشید نقاشپور از دانشکده علوم پزشکی آبادان برای بازنگری جامعه‌نگر، اجرا و ارزشیابی سرفصل دروس تغذیه دکترای حرفه‌ای پزشکی و کارشناسی پرستاری با نیازسنجی آموزشی در دانشکده علوم پزشکی آبادان رتبه اول، مجتبی چهاردولی از دانشگاه علوم پزشکی ایران برای طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آموزشی ادغام سونوگرافی در برنامه درسی پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران رتبه دوم و ریحانه پیرجانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره تعهد حرفه‌ای برای دستیاران زنان بیمارستان آرش رتبه سوم را از آن خود کردند.

زهره رجبی آرانی از دانشگاه علوم پزشکی کاشان، عنوان قابل تقدیر این حیطه را از آن خود کرد.

رتبه‌های اول تا سوم حیطه یادگیری الکترونیکی

سارا حیدری و نیکو یمانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره ترکیبی کوتاه مدت آموزش بالینی جهت توانمندسازی مدرسین بالینی گروه پزشکی رتبه اول، سیده بنت‌الهدی موسوی و مجید زارع بیدکی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای به‌کارگیری فناوری واقعیت مجازی در آموزش مفاهیم روانپزشکی به دانشجویان پزشکی در اولین تجربه کشوری رتبه دوم و علی چوپانی از دانشکده علوم پزشکی اسفراین جهت Sketchup به‌کارگیری و ارزشیابی نرم‌افزار سه‌بعدی ساز افزایش دانش و مهارت دانشجویان مهندسی بهداشت حرفه‌ای از طریق شبیه‌سازی محیط کار و مخاطرات شغلی را کسب کردند. 

عنوان قابل تقدیر حیطه یادگیری الکترونیکی به کاوه اسلامی و ماندانا ایزدپناه از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مریم مردانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعلق گرفت.

رتبه‌های اول تا سوم حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی

محمدعلی جوادی، حسین ضیائی، سپهر فیضی و معصومه کلانتریون از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای طراحی، توسعه و پیاده‌سازی شبیه‌ساز واقعیت مجازی OPSIM به منظور ارتقای آموزش جراحی فیکوامولسیفیکاسیون به دستیاران چشم پزشکی رتبه اول، عباس مجدی سقین سرا از دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تلفیق حوزه پزشکی با الکترونیک جهت استفاده از میز تشریح مجازی به جای استفاده از جسد واقعی رتبه دوم و الهام نیرومند و میثم سیاه منصوری از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای طراحی، اجرا و ارزشیابی بازی جدی در بستر واقعیت مجازی به منظور آموزش اپروچ به کما برای دانشجویان مقطع اینترنتی در بخش اورژانس رتبه سوم شدند.

عنوان قابل تقدیر این حیطه به مجید زارع بیدکی از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اختصاص یافت.

در یک اتفاق نادر، در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی، هیچ‌یک از فرایندها نتوانستند رتبه اول و دوم را کسب کنند و رضا غفاری از دانشگاه علوم پزشکی تبریز موفق به کسب رتبه سوم شد و علی عظیمی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب عنوان قابل تقدیر این حیطه شد که این مساله نشان‌دهنده ارتقاء کیفیت داوری در سیزدهمین جشنواره آموزشی شهیدمطهری است.

همچنین دکتر کامران سلطانی عربشاهی در سیزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به عنوان پیشکسوت حوزه آموزش علوم پزشکی مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره شهید مطهری برترین های آموزش پزشکی وزارت بهداشت سیزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اجرا و ارزشیابی برای طراحی پزشکی رتبه رتبه دوم رتبه اول رتبه سوم حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی دارای جایگاه قابل توجه و پراهمیت است.

صمد نژادابراهیمی امروز، ۵ اردیبهشت در نشست با هیات رئیسه، روسا و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها، سردبیران مجلات و محققان برجسته دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وضعیت رشد علمی ایران در مقایسه با سایر کشورها، گفت: ایران در مقایسه رشد مقاله‌ها به نسبت هزینه کم، بازدهی بالایی را دارد. این امر بیانگر این است که در صورت هزینه با توجه به دارا بودن نیروی انسانی کارآمد، شاهد نتایج مثبتی خواهیم ‌بود.

وی به رشد قابل توجه مقالات در زمینه علوم‌انسانی و علوم‌اجتماعی اشاره کرد و افزود: این مقالات با فرهنگ تمدن ما ارتباط دارند و این امر حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روند رشد نشریات دارای رتبه Q ایران در پایگاه اسکوپوس خبر داد و گفت: تعداد نشریات نمایه شده جهش داشته ‌است. از طرفی ایران با ۸۸۰ نشریه نمایه شده رتبه ۶ دنیا را در DOAJ کسب کرده و زبان فارسی با ۴۸۲ نشریه نهمین زبان نشریات نمایه شده در DOAJ است.

وی به ارائه خلاصه عملکرد پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی طی شش سال اخیر در رتبه علمی یک پله ارتقا داشته است. این دانشگاه به ‌عنوان دانشگاه جامع دارای تنوع موضوعی قابل قبولی در مقاله‌ها داشته است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی رتبه بالاتری نسبت به میانگین کشور را دارد، به روند رو به رشد میزان اثربخشی مقالات چاپ شده در جامعه علمی اشاره کرد و گفت: ۱۰ کشور ارجاع دهنده به مقالات ایرانی به ترتیب چین، ایران، هند، آمریکا، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، کره جنوبی، پاکستان و مالزی هستند.

وی با اشاره به حضور شش پژوهشگر یک درصد برتر جهان در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: روند رو به رشد دانشگاه محقق اردبیلی در این زمینه بسیار قابل توجه است. همچنین این دانشگاه ۱۶ پژوهشگر ۲ درصد برتر جهان و ۱۲دانشمند برتر پراستناد در حوزه علوم‌انسانی، علوم‌اجتماعی و هنر و معماری دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی دارای جایگاه قابل توجه و پراهمیت است.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به تولیدات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌های اخیر، گفت: سال گذشته بازنگری آئین‌نامه گرنت نیز انجام شد و شاهد افزایش چند برابری پاداش‌ها در آن بودیم.

وی با اشاره به پذیرش ۴۱ پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته، افزود: امسال نیز با مجوز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزایش تعداد پژوهشگر پسا دکتری را شاهد خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دو ماموریت اصلی برای دانشگاه در حوزه گردشگری و سیب‌زمینی تعریف شده است، ادامه داد: در سال‌جاری نیز در حوزه‌های انرژی، گلخانه و غیره نیز به ماموریت‌های دانشگاه محقق اردبیلی افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: پیشرفت‌ها و تولیدات علمی دانشگاه محقق اردبیلی حاصل زحمات کلیه دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی و دانشجویان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان