Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاحی از فراخوان چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده خوانی غدیر «نقالان علوی»، هم‌زمان با دهه ولایت و امامت خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، «محسن فتاحی» با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه ولایت و امامت و لزوم ارتقای فرهنگ علوی و ایرانی و نیز تقویت، بازپیرایی و به‌روز رسانی هنر سنتی و دیرینه پرده‌خوانی، نقالی و حماسه‌خوانی تصریح کرد: با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، چهارمین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر «نقالان علوی» ، هم‌زمان با دهه ولایت و امامت ( از عید سعید قربان تا عید غدیر خم)  برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هدف اصلی این جشنواره استفاده از هنر اصیل و کهن نقالی در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و علوی است تشریح کرد: جشنواره سراسری نقالان علوی در چهار موضوع  تکریم و تعظیم ولایت علوی تا امام عصر (عج)، گشایش معانی متبادر و بیان زوایای پنهان و آشکار واقعه غدیر در راستای معرفی و تعمیق مفاهیم ولایی، بیان داستان واقعه غدیر و معرفت شناسی سیرۀ زندگانی  علی(ع) و نقش واقعه غدیر در زمانه معاصر و به شیوه رقابتی در دو بخش میدانی و رادیویی در قالب هنر آیینی و کهن نقالی، پرده‌خوانی و حماسه‌خوانی(نعت و  مناقب‌خوانی آل‌الله) برگزار می‌شود.


فتاحی با اعلام اینکه کلیه پرده‌خوانان، نقالان و حماسه‌خوانان و هنرمندان کشور که سابقه جدی و تأثیرگذار در این زمینه دارند و جوانان و نوجوانانی که در این عرصه مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند با ارسال فیلم اثر خود مرتبط با موضوع و محورهای جشنواره در این رویداد شرکت کنند بیان کرد: به برگزیدگان هر بخش جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.


در ادامه وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال اثر و فرم تقاضای هنرمندان تهرانی تا ۲۵ تیــر ۱۳۹۹ است افزود: جهت شرکت در جشنواره سراسری نقالان علوی، هنرمندان به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران، خیابان سمیه، حوزه هنری، طبقه چهارم، مرکز هنرهای نمایشی، مراجعه و یا با شماره های ۸۴۱۷۲۴۱۳-۸۸۸۹۵۰۵۳-۸۸۸۰۴۰۷۲-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.
 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرده خوانی و نقالی پرده خوانی غدیر پرده خوانی جشنواره سراسری نقالان علوی پرده خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 

خواب بینان با اشاره به فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان کرمان در مرحله استانی گفت: این دوره از جشنواره در بخش‌های دانش آموزی و عمومی برگزار می‌شود. 

 وی محور‌های جشنواره را پایگاه اطلاع رسانی و خبر؛ شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها؛ نرم افزار‌های کاربردی؛ کلیپ، موشن گرافیک، اینفوگرافی ... و پویانمایی، انیمیشن، موشن کمیک و ... عنوان کرد. 

مدیر فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ دانست و تصریح کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام و ارسال آثار به آدرس https://maghar۴۱.ir/۳۱۳ و پیام رسان‌های ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۳۸۵۸۲۹۱۹۹ مراجعه کنند.

وی بیان داشت: ضریب انتشار و میزان مشاهده محتوا معیار‌های اصلی ارزیابی و مورد توجه ویژه داوران خواهد بود.

 خواب بینان زمان اعلام نتایج و برگزاری اختتامیه جشنواره را ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • پایان داوری چهارمین مسابقه سراسری عکس حوادث و سوانح  با محوریت خشکسالی