Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هرچند اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اواخر هفته قبل از ورود یک سامانه بارشی به استان و بارندگی‌های ناشی از آن هشدار داده بود، اما تصور اینکه در این موقع از سال سیلی اتفاق بیفتد مردم را غافلگیر کرد.

همین موضوع باعث شد تا بارندگی و سیل ناشی از آن در عصر روزهای پنج‌شنبه تا شنبه ۲۱ تیر مردم آذربایجان شرقی در شهرستان‌های مختلف به‌ویژه روستاییان را دچار مشکل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند وقوع سیل ناشی از بارندگی‌های زودگذر در آذربایجان شرقی که در زبان محلی به آن «گورشاد» گفته می‌شود، خسارت جانی نداشت، اما خسارت مالی آن بر واحدهای مسکونی روستاییان و نیز خودروهای مردم در محور گردشگری بیرق - لیقوان اتفاق تلخی است که خانواده‌های گرفتار را دچار مشکل کرد.

سیل همچنین به جاده‌های روستاهای و نیز بخش کشاورزی در شهرستان‌های مراغه، مرند، شبستر، عجب‌شیر و چاراویماق خسارت زد و وقوع آن در فصل برداشت محصول موجب نگرانی کشاورزان این مناطق شد.

وقوع سیل در شهرستان‌های پنج‌گانه موجب آسیب دیدن زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی (برق، آب و گاز و تلفن)، اماکن دامی، پل‌ها و تعدادی دام شد که هنوز رقم آن برآورد نشده است.

بدیهی است که جدی گرفتن اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی می‌تواند خسارات جانی و مالی احتمالی ناشی از وقوع سیل را به حداقل برساند؛ امری که سیلاب روزهای گذشته از کم‌توجهی شهروندان به آن حکایت می‌کند.

در تبیین این ادعا می‌توان به حضور انبوه مردم در محور گردشگری بیرق - لیقوان در دامنه شمال ارتفاعات سهند اشاره کرد که با کمترین بارندگی، زمینه‌ساز وقوع سیلاب‌های خشمگینی است که می‌تواند به قیمت جان و مال مردم تمام شود. شاهد این امر نیز تعداد چشمگیر خودروهای گرفتارآمده در سیل عصر جمعه ۲۰ تیر در این منطقه بود که در نهایت نیروهای راهداری، هلال احمر و آتش‌نشانی را ناگزیر از مداخله برای نجات جان شهروندان کرد.

خسارت سیل به ۴۰ واحد مسکونی در روستاهای مراغه

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، سیل تاکنون تلفات جانی نداشته است.

کد خبر 530083 برچسب‌ها سيل استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت

فرماندار نطنز گفت: طی وقوع سیل در شهرستان نطنز هیچگونه خسارت جانی رخ نداد و در برخی محورهای مواصلاتی و جاده‌ای خسارت جزئی وارد شد.

محمد عباس ظریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: از حوالی ظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_، بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در روستای صالح‌آباد با فاصله کم و شدت زیاد آغاز شد که به منجر به وقوع سیل شد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی و گزارش‌هایی که به فرمانداری شده بود، روزهای گذشته ستاد پیشگیری از وقوع بحران و حوادث در شهرستان نطنز تشکیل شد و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی لازم را داشتند.

فرماندار نطنز خاطرنشان کرد: امروز بعد از وقوع بارش رگباری در بخش مرکزی شهرستان در برخی از نقاط روان آب‌ها جاری شدند و رودخانه‌های فصلی فعال شدند.

ظریفی تاکید کرد: هیچ گونه حادثه جانی در این حادثه رخ نداد و به برخی محورهای مواصلاتی و جاده‌ای خسارت جزئی وارد شده و در حال حاضر هیچ راهی مسدود نیست.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت تحت کنترل است و هیچ کدام از شهرها و روستاها آبگرفتگی شدید ندارند.

فرماندار نطنز تصریح کرد: جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، راهداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در وضعیت آماده‌باش هستند.

ظریفی گفت: هنگام وقوع سیل در محورهای مواصلاتی روستای صالح‌آباد مشکل داشتیم که دستگاه خدمات‌رسان به موقع اقدام کردند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها این است که امشب بارندگی‌ها ادامه داشته باشد که دستگاه‌های امدادرسان در آمادگی کامل به سرمی‌برند و هشدارهای لازم به اهالی روستاها و مجموعه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها داده شده است.

فرماندار نطنز خاطرنشان کرد: به مردم هم هشدار داده شده که تردد غیرضروری و در دامنه کوه‌ها و در بستر و حریم رودخانه‌های فصلی اسکان نکنند.

کد خبر 747277

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی