Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود پارسانیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت کمیته غربالگری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، اظهار کرد: تشخیص آزمایشگاهی یکی از مأموریت‌های بود که در ایام نخست شیوع ویروس کرونا برعهده کمیته غربالگری دانشگاه آزاد استان تهران گذاشته شد. آزمایشگاهی نیز تجهیز و فعال شد که حدود دو ماه در سخت‌ترین روزها در خدمت مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به اینکه آزمایشگاه غربالگری با استفاده تجهیزات دانشگاهی ارتقا پیدا کرده و آماده به‌کار شده بود با شروع به‌کار فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری این دستگاه‌ها به آزمایشگاه‌های مربوطه در واحدهای دانشگاهی برگشت داده شد. برای اینکه خللی در امور پژوهشی دانشجویان وارد نشود این تصمیم اتخاذ شد.

دانشیار و متخصص ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به تعلیق فعالیت‌های کمیته غربالگری استان تهران از ابتدای خرداد ماه سال جاری بیان کرد: با این وجود دانشگاه آزاد استان تهران از اسفند ماه سال گذشته در راستای راه‌اندازی یک آزمایشگاه جامع ویروس‌شناسی در واحد تهران مرکزی پیگیری می‌کند و فضای استقرار تجهیزات و سکوبندی آزمایشگاهی نیز صورت گرفته است.

پارسانیا از پیگیری امور راه‌اندازی آزمایشگاه در مجاری قانونی و ذی‌صلاح و دستگاه‌های مرتبط خبر داد و گفت: اکنون اقداماتی در سامانه صدور پروانه‌های وزارت بهداشت صورت گرفته ولی اساساً این مقوله یک فرآیند زمان‌بر بوده و باید موافقت اصولی راه‌اندازی آزمایشگاه از طریق کمیسیون‌های تخصصی صادر شود.

وی درباره تداوم موج دوم شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: باید اذعان کرد که کشور از همان ابتدا نیز درگیر این تعداد از مبتلا بوده، تنها اِلمان متغیر در این مقطع روش و نوع غربالگری و تست‌های کرونا است. در روزهای ابتدایی شیوع کرونا تا ابتدای اردیبهشت ماه آزمون‌های غربالگری صرفاً از افراد بستری در بیمارستان‌ها گرفته می‌شد.

دانشیار و متخصص ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تصریح کرد: با ارتقای سطح تجهیزات و دستگاه‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و افزایش ظرفیت‌های غربالگری، پذیرش بیماران آزمایشگاهی نیز افزایش پیدا کرد و اینگون بیماران سرپایی نیز به بستری‌های کرونا اضافه شدند.

پارسانیا اضافه کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکزی را راه‌اندازی کردند که پزشکان با احراز علایم اولیه بیماران به بستری و رسیدگی‌های لازم هدایت می‌کنند، در شرایطی که این روند در دو ماه نخست اتفاق نمی‌افتاد. با اضافه شدن افراد بیشتر به غربالگری‌های اولیه، تعداد مبتلایان و بیماران بستری شده نیز افزایش پیدا کرد.

وی گفت: می‌توان نتیجه گرفت تعداد مبتلایان از همان اول هم به همین تعداد بوده فقط مورد آزمایش و غربال قرار نمی‌گرفتند. اکنون با بالا رفتن ظرفیت‌ها و تعداد غربالگری‌ها طبیعتاً تعداد مبتلایان نیز افزایش پیدا کرده که البته این موضوع پیش‌تر نیز از سوی مسئولان وزرات بهداشت پیش‌بینی می‌شد.

دانشیار و متخصص ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که می‌توان از این موضوع نتیجه‌گیری کرد این است که بسیاری افراد احتمال مبتلا بودن و ناقل بودن را دارند و خودشان ممکن است علایمی خفیفی داشته باشند ولی در صورت انتقال به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و حساس، ایجاد مشکل کنند.

انتهای پیام/

358 / 167 ابتلایان به کرونا آزمایشگاه جامع ویروس‌شناسی مسعود پارسانیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ابتلایان به کرونا تعداد مبتلایان استان تهران آزاد اسلامی ویروس شناسی علوم پزشکی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته بودجه سالجاری، پیش‌بینی برخی مشوق‌ها برای رونق ساخت و ساز در شهر گرگان است. از همین روی بنابه پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر گرگان، اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ساخت آسایشگاه معلولان، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست اقدام کنند از تخفیف 90 درصدی صدور عوارض پروانه ساخت بهره مند خواهند شد.

شهردار گرگان افزود: همچنین پروژه‌های عام‌المنفعه که توسط خیرین احداث شود نیز از تخفیف ۹۰ درصدی عوارض ساخت برخوردار می‌شود.

سیدالنگی با اشاره به تسهیل ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده گفت: در بودجه امسال، عوارض صدور پروانه ساخت برای متقاضیان در بافت‌های فرسوده کاملاً رایگان خواهد بود و انبوه‌سازان نیز از تخفیف ۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: در راستای ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال می‌توانند یک مرتبه تا ۳۰۰ مترمربع از تخفیف ۱۰ درصدی عوارض ساخت استفاده کنند.

سیدالنگی ادامه داد: علاوه براین در بودجه سال‌جاری برای خانواده‌ ایثارگران و جانبازان یک مرتبه و تا مساحت ۱۲۰ مترمربع در بخش مسکونی و ۲۰ مترمربع در بخش تجاری، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ( کمیته امداد و بهزیستی) نیز یک مرتبه تا مساحت 100 مترمربع برای ساخت و ساز مسکونی معاف از پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت