Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتشار اخبار قرارداد 25 ساله ایران با چین چند روزی است که نظزات موافق و مخالف بسیاری را به همراه داشته است. موافقان از شکستن دیوارهای انزوایی اقتصادی ایران خوشحال بوده و مخالفان نگران تمامیت ارضی کشور هستند.

حمزه دستیار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره قرارداد 25 ساله با چین بیان کرد: این قرارداد باید تمام مفاد و جرئیات آن رسانه‌ای شود و ریز به ریز همانند معاهده برجام مورد بررسی و تحلیل نمایندگان، مسئولان و کارشناسان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترش روابط با شرق راهکار برون رفت از رکود اقتصادی است

وی ادامه داد: گسترش روابط تجاری با کشورهای شرق آسیا به معنای شرقی‌گرایی نیست بلکه تنها راهکاری برای بهبود اقتصاد در سطح بین‌الملل است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه موضوع مبادله با شرق را نمی‌توان صفر و صدی در نظر گرفت، گفت: نگاه به شرق که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به منزله یکی از راهکارهای برون رفت ایران از وضعیت اقتصادی نابسمان و دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اروپا علیه ایران است.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها و دیدگاه‌های نگران‌کننده درباره قرارد 25 ساله با چین سر منشأهای متفاوتی دارد، گفت: غربگرایان به دلیل اینکه معاهده برجام و مذاکره با آمریکا و اروپا شکست خورده، تلاش می‌کنند تا نگاه به غرب و تفکر مذاکره در میان مردم از بین نرود. همراهی با چین باعث می‌شود منافع و سیاست‌های آنها به خطر افتد.

جزئیات قرارداد با چین باید رسانه‌ای و بررسی شود

به گفته دستیار؛ مردم نیز به خاطر اینکه معاهده برجام که جز تورم و امید واهی دستاوردی برای کشور نداشت، از هر گونه معاهده بلند مدت جدید هراس دارند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه گسترش روابط با شرق فوایدی بیشتری و مهمی نسبت به غرب دارد، گفت: کشورهای شرق آسیا در طول تاریخ هیج زمانی علیه ایران قرارداد تحریم امضا نکرد و هیچ جنگ یا تهدید نظامی انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: تا زمانی که جزئیات سند قرار داد 25 ساله با چین مشخص نشود، نمی‌توان با قاطعیت درباره آن صحبت یا دفاع کرد.

دستیار با تاکید بر اینکه منافع جمهوری اسلامی باید در قرارداد 25 ساله با چین تامین شود، گفت: این قرارداد نباید در طولانی‌مدت برای کشور محدودیتی ایجاد کند. همچنین نباید منافع چین در این قرارداد با منافع ایران ناهسمو باشد و باعث ایجاد تنش در سطح بین الملل برای ایران شود.

منافع ایران و چین در قرارداد 25 ساله باید تامین شود

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: برخی از مردم گمان دارند که چین باید تمام منافع خود را رها کند و در این قرارداد تنها منافع ایران را تامین کند. ارتباط این دو کشور پایه ایدئولوژی ندارند و در نتیجه باید براساس منافع دو سویه مبادلات خود را افزایش بدهند.

وی اضافه کرد: زمانی که ایران منافعش در ارتباط با غرب تامین نمی‌شود، طبیعی است که به سراغ راهکارهای دیگر برود و این اعتراضات که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود اکثرا افرادی خواستار مذاکره هستند که دیدگاه خودشان با شکست مواجه شده است.

دستیار با بیان اینکه قراردادهای بلندمدت برای توسعه مناطق خاص در کشورهای دیگر جهان مسبوق به سابقه است، گفت: سرمایه‌ گذاری‌های کلان در کشورهای در حال توسعه و نه جهان اول امری کاملا عادی محسوب می‌شود. سنگاپور، مالزی، اندونزی و آسیای شرقی از جمله کشورهایی بودند که اجازه سرمایه گذاری باند مدت جهات توسعه را به کشورهای دیگر دادند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان خاطر نشان کرد: قرارداد 25 ساله با چین نسخه بهتر برجام است که اگر درست اجرایی شود ایران پرداختی از امنیت، هسته‌ای و موشکی به کشور مقابل نخواهد داشت.

انتهای پیام/

300 / 320 قرارداد با چین حمزه دستیار قرارداد با چین حمزه دستیار ایران چین قراداد 25 ساله جزیره کیش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قرارداد با چین قرارداد با چین ایران چین قراداد 25 ساله جزیره کیش قرارداد 25 ساله داد 25 ساله با چین قرارداد با چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • سندروم ژاوی همه‌گیر شد: تمدید ۳ ساله کونسیسائو
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • کسانی که این ورزش را انجام می دهند بیش از بقیه عمر می کنند (فیلم)
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • رسمی: گزینه بایرن با استون‌ویلا تمدید کرد
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال