Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@18:46:13 GMT

ادعا‌های استیو بنن درباره منشاء کرونا ویروس

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۰۴۸۶

ادعا‌های استیو بنن درباره منشاء کرونا ویروس

استراتژیست سابق کاخ سفید مدعی شد، دانشمندان شاغل در آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان که به عنوان منشاء بالقوه کووید-۱۹ شناخته می‌شود، گریخته‌اند و اکنون با آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، استیو بنن، استراتژیست سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که از مخالفان سرسخت چین است، بدون ارائه مدرک به روزنامه دیلی میل گفت که محققانی از موسسه ویروس‌شناسی ووهان با غرب در حال همکاری هستند تا نشان دهند شیوع ویروس کرونا ناشی از درز این ویروس به بیرون از آزمایشگاه بوده و لاپوشانی بعد آن به قتل عمد منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیو بنن که به عنوان طراح پیروزی انتخابات ترامپ در ۲۰۱۶ شناخته می‌شود، گفت: آن‌ها هنوز با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند، اما افرادی از بیرون آزمایشگاه ووهان و دیگر آزمایشگاه‌ها هستند که به غرب آمده‌اند و مدارکی در اثبات تقصیر حزب کمونیست چین ارائه کرده‌اند. فکر می‌کنم مردم شوکه شوند.

به گفته این مقام سابق کاخ سفید، این فراری‌ها همچنین با آژانس‌هایی در اروپا و انگلیس صحبت کرده‌اند. او ادامه داد: کارکنان این آزمایشگاه‌ها از اواسط فوریه چین و هنگ‌کنگ را ترک کرده‌اند. اطلاعات آمریکا در کنار ام‌آی۵ و ام‌آی۶ تلاش دارند تا یک پرونده حقوقی بسیار جامع ایجاد کنند که ممکن است زمان زیادی ببرد.

استیو بنن در ادامه از سازمان بهداشت جهانی و دولت چین بابت آنچه "همدستی" ادعایی در این بحران خواند، انتقاد کرد. دولت چین ادعا‌هایی مبنی بر درز این ویروس از آزمایشگاه را تکذیب می‌کند و سازمان بهداشت جهانی هم ادعا‌های دونالد ترامپ مبنی بر اینکه در دوران این پاندمی بازیچه دست چین بوده است، نمی‌پذیرد.

او همچنین گفت، جاسوس‌ها روی این قضیه کار می‌کنند که شیوع این ویروس نتیجه یک اتفاق تصادفی بوده که با تجربه تولید واکسن و دارو‌های درمانی برای مقابله با ویروس‌هایی به سبک سارس ارتباط داشته است.

استراتژیست سابق کاخ سفید همچنین از بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس خواست تا از طرح‌هایی که به غول مخابراتی هوآوی چین اجازه می‌دهد تا روی شبکه جدید ۵جی بریتانیا کار کند، کنار بکشد.

استیو بنن گفت: از نظر من، هوآوی باید در تمامی کشور‌ها و سراسر جهان تعطیل شود و تجهیزات آن‌ها جمع‌آوری شوند. من به بوریس جانسون می‌گویم که جلوی هوآوی را بگیرید و کارتان را ادامه دهید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: استیو بنن منشا کرونا ویروس کرونا استیو بنن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید شمس‌الدین حسینی درباره وضعیت بازار ارز، گفت: هر پدیده‌ای مانند جهش نرخ ارز که اتفاق می‌افتد حتما عوامل متعددی در آن تاثیر دارد، اما باید قبل، بعد و روند آن بررسی شود؛ اتفاقی که در روز‌های اخیر در منطقه رخ داد و جو روانی که حاکم شد، عامل موثرتری نسبت به سایر عوامل در این بازار بود، اما این سوال مطرح است که آیا نظام و سیاست ارزی ما نظام و سیاستی است که اثر این اتفاقات را کاهش دهد؟ که در پاسخ باید بگویم به نظر من این چنین نیست.

  نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند نمی‌توان، تحریم را نادیده گرفت و از نظر من عامل مسلط این نوسانات اخیر، غیر اقتصادی بوده است، اما واقعیت امر این است که مدل‌ها و سیاست‌های اقتصادی ما باید به گونه‌ای باشد که اثر این عوامل را کاهش دهد و جبران کند که این موضوع همچنان به مداقه بیشتری است.   وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای این موضوع به قانون جدیدی نیاز است، بیان کرد: ما خلا قانونی نداریم و مشکل در سیاستگذاری، اجرا و هماهنگی است، زمانیکه ما می‌گوییم جنگ ترکیبی و شناختی، باید به ترکیب عناصر و هماهنگی در سیاستگذاری نیز توجه داشته باشیم.   رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: در هر حوزه‌ای باید تشخیص درست داشته باشیم و سپس تجویز و اجرای درست داشته باشیم که در این شرایط نیز این سوال مطرح می‌شود که آیا این روش می‌تواند اثرات یک اتفاق را کامل خنثی کند؟ خیر؛ هنر سیاستگذار در بسیاری از موارد این است که آثار و پیامد‌های منفی را کاهش دهد و ممکن است نتواند این آثار را صفر کند.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است
  • منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم
  • منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد