Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@18:21:23 GMT

غول‌های فناوری در خدمت دولت آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۰۵۲۱

غول‌های فناوری در خدمت دولت آمریکا

ایندیپندنت نوشت: جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ فناوری ازجمله گوگل، مایکروسافت و آمازون، همه با دولت آمریکا و ادارات مختلف مانند FBI و وزرات دفاع هزاران قرارداد امضا کرده‌اند که تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایندیپندنت نوشت: جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ فناوری ازجمله گوگل، مایکروسافت و آمازون، همه با دولت آمریکا و ادارات مختلف مانند FBI و وزرات دفاع هزاران قرارداد امضا کرده‌اند که تاکنون گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجزیه‌وتحلیل بیش از ۳۰ میلیون قرارداد دولتی در ۵ سال گذشته نشان می‌دهد این شرکت‌ها قراردادهای فرعی با دولت می‌بستند که بسیاری از این قراردادها برای ایجاد فضای ابری و بانک‌های اطلاعاتی بوده‌اند.

همچنین این شرکتها به مجموعه ده موسسه نظارتی "سرویس‌های ضروری وب" را فروخته‌اند که هشت موسسه آن، جزو لیست سیاه ناقض حقوق بشر آمریکا بوده‌اند.

  انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، خودروی Kia EV۲ کراس اور برقی کوچک و ارزان قیمت است. این نخستین باری است که خودروی برقی کیا در محیط باز مشاهده شده هرچند عرضه آن در آمریکا تایید نشده است.

این خبر در حالی منتشر شده که احتمالا تسلا برنامه های خود را برای عرضه خودروی مدل ۲ با قیمت ۲۵ هزار دلار دربازار متوقف کرده است. طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه را به نفع اجرای برنامه های شرکت برای ساخت یک تاکسی رباتیک تمام خودران کنار گذاشته است.

هنوز قیمت رسمی خودرویKia EV۲ اعلام نشده اما نشریه الکتریک اعلام کرده احتمالا بهای خودرو ۲۰ میلیون ون یا معادل ۱۵ هزار دلار باشد. گزارش های دیگر حاکی از آن است که قیمت خودروی کره ای کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود که بسیار ارزان تر از متوسط قیمت یک خودروی برقی (۵۲ هزار دلار)در حال حاضر است.

بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای برقی طی سال های مختلف قول داده بودند خودروهای برقی ارزان قیمت انبوه تولید کنند اما بسیاری از آنها فراتر از طرح اولیه نرفته اند. خودروسازان چینی چند وسیله نقلیه برقی بسیاری ارزان قیمت مانند Seagullمتعلق به BYD با قیمت ۱۱۵۰۰ دلار معرفی کرده اند، اما به دلیل تعرفه های وارداتی بالا هنوز به بازار آمریکا عرضه نشده اند.

فولکس واگن نیز قصد دارد به تدریج یک خودروی برقی ارزان قیمت ۲۶ هزار دلاری به نام ID.۲all معرفی کند. یک بخش شرکت فورد نیز هم اکنون مشغول تولید مجموعه ای از خودروهای برقی ارزان تر است.

کیا و شرکت هیواندای چند خودروی برقی ارزان قیمت با استفاده از پلتفرمE-GMP عرضه کرده اند از جمله هیوندای Ioniq۵ و کیاEV۶ خودروی کیا در بازار آمریکا عرضه شده و یک گزینه جایگزین وسایل نقلیه مدل ۳ و Y تسلا به حساب می آید.

کد خبر 6084237 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • مسی با یک تیر 2 نشان را در فوتبال آمریکا زد
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند
  • نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا
  • آمریکا بسته ۲۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل را تصویب کرد