Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@07:16:15 GMT

تکلیف ذخیره کارت سوخت چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۰۶۳۸

تکلیف ذخیره کارت سوخت چه می‌شود؟

سررسید ۹ ماه ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت این ماه به پایان می‌رسد اما طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تصمیم‌گیری برای تمدید یا عدم تمدید سقف ذخیره بنزین در جریان است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین در آبان ۱۳۹۸ امکان ذخیره بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت به مدت شش ماه تعیین شده بود که بر این اساس سه ماه دیگر افزایش و مجموعا به ۹ ماه تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله بدین معناست که درحال حاضر کارت سوخت ظرفیت ذخیره ۵۴۰ لیتر بنزین را دارد و بر اساس شرایط فعلی اگر فرد تا پایان ماه نهم یعنی تیرماه این میزان سهمیه را حتی یک لیتر استفاده نکند، سهمیه مردادماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.

اما اگر فرد ۳۰ لیتر از سهمیه ۹ ماهه خود را استفاده کرده باشد، در مردادماه تنها ۳۰ لیتر بنزین دریافت می‌کند و ۳۰ لیتر مابقی را از دست خواهد داد، البته آنطور که فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - به ایسنا گفته، تصمیم‌گیری برای تمدید یا عدم تمدید سقف ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت در جریان است و باید منتظر نتیجه قطعی ماند.

وی با بیان اینکه این تصمیم پیش از پایان تیرماه اعلام خواهد شد اما نتیجه آن هنوز مشخص نیست، اظهار کرد: پس از مشخص شدن نتیجه اطلاع رسانی انجام خواهد شد و احتمالا در روزهای آتی این موضوع تعیین تکلیف می شود.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی میزان سهمیه ماهیانه برای خودروهای شخصی بنزین سوز ۶۰ لیتر، دوگانه سوز ۳۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۲۵ لیتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كارت سوخت ذخیره بنزین ۳۰ لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حجم توزیع سوخت در سراسر کشور روز چهارشنبه (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) به ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین رسید که در مقایسه با رقم ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مدت مشابه سال گذشته (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۵.۳ درصدی مصرف بنزین در نوروز امسال

بر پایه این گزارش، میانگین توزیع روزانه بنزین در سراسر کشور از یکم تا هشتم فروردین امسال به ۱۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که این عدد در مقایسه با رقم ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر طی دوره مشابه پارسال (یکم تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر معادل ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف سوخت و رعایت موارد مربوط به مصرف بهینه، کارکنان این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز سال قبل)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه در مصرف بنزین سراسر کشور به‌شمار می‌آید.

کد خبر 6064306

دیگر خبرها

  • زمان تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد
  • مصرف سوخت همچنان افزایشی است
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود