Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: واجب شدن پرداخت زکات از سوی خداوند به منزله این است که اموال زکات دهنده بیمه شده و برکت پیدا می‌کند چراکه با پرداخت زکات نیازمندان را در کار و اموال خودمان شریک می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در جلسه شورای زکات استان با اشاره به فصل برداشت گندم و جمع‌آوری زکات اظهار داشت: یکی از ابعاد اقتصادی اسلام پرداخت زکات است که کشاورزان باید نسبت به پرداخت زکات توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

132 هزار نفر در خراسان شمالی سهام عدالت ندارندطرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی در خراسان شمالی آغاز شدمحدودیت‌های کرونایی در خراسان شمالی / امتحانات دانشگاه‌های بجنورد "لغو" شد

وی با بیان اینکه در قرآن کریم اقامه نماز و پرداخت زکات در کنار یکدیگر آمده است افزود: به تعبیر ساده نماز و زکات و دوقلو هستند به طوریکه در قرآن کریم هر جا سخن از اقامه نماز شده است در کنار آن پرداخت زکات هم آمده است لذا اسلام به وسیله‌های گوناگون می‌خواهد جان ما را تطهیر و تزکیه کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات به منزله طهارت مالی فرد است خاطرنشان کرد: واجب شدن پرداخت زکات از سوی خداوند به منزله این است که اموال زکات دهنده بیمه شده و برکت پیدا می‌کند چراکه با پرداخت زکات نیازمندان را در کار و اموال خودمان شریک می‌کنیم.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت زکات در راستای اصلاح امور اقتصادی جامعه است، گفت: پرداخت زکات همانند عمل باغبانی است که شاخه های اضافی درخت را هرس می‌کند.

یعقوبی در پایان با بیان اینکه زکات در قرآن کریم یک مسئله حکومتی است، اضافه کرد: پرداخت زکات یک مساله فردی نیست بلکه یکی از شئون حکومت اسلامی بوده که در این خصوص حاکمان دینی باید وارد میدان شده و مردم را به پرداخت زکات که صرف امور اقتصادی جامعه و کمک به نیازمندان می‌شود، دعوت کنند.

انتهای پیام/‌314/ش

R7719/P/S6,55/CT11 بیشتر بخوانید... خراسان شمالی ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت تولید کاغذ در کشور را دارد بجنورد| ظرفیت تولید ماسک در خراسان شمالی افزایش می‌یابد محدودیت‌های کرونایی در خراسان شمالی / امتحانات دانشگاه‌های بجنورد "لغو" شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان شمالی پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد

ابوالفضل محبان ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار جام جم، از حادثه واژگونی خودروی پراید در کیلومتر 45 محور  شیروان به بجنورد - بعد از شهر حصار گرمخان در ساعت 22:35  شب گذشته خبر داد و افزود : بلافاصله 2 تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات سیساب هلال احمر شهرستان شیروان به محل حادثه اعزام شدند . محبان در ادامه گفت : متاسفانه بر اثر این حادثه 1 نفر راننده پراید در دم جان باخته که پیکر وی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بوسیله ست نجات هیدرولیک رهاسازی و تحویل عوامل قضایی گردید./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم