Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مادح حسامی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در حال حاضرتعدادواحد‌های فعال در زمینه پرورش بوقلمون گوشتی در استان ، ۵ واحد در مجموع ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ قطعه است.

او در رابطه با ظرفیت تولید گوشت بوقلمون سالیانه در استان افزود:در صورت فعال بودن همه ظرفیت استان و احتساب ۲ دوره پرورش در سال، استان کردستان قابلیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسامی با اشاره به اینکه پرورش بوقلمون در استان به روش صنعتی انجام می‌شود، افزود:واحد‌های صنعتی تولید این پرنده در شهرستان‌های بانه، دیواندره، بیجار و کامیاران فعال است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:این واحد‌ها در سال، ۲ بار جوجه ریزی انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه هر لاشه بوقلمون حدود ۱۰ کیلوگرم وزن دارد، گفت: طی ۳ ماهه نخست سال، ۱۰۰ تن بوقلمون در استان تولید شده است.

حسامی بیان کرد:در حال حاضر تولید گوشت بوقلمون زمینه اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۴۵ نفرغیر مستقیم را در استان فراهم کرده است.

حسامی گفت:سازمان جهادکشاورزی استان کردستان طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی در زمینه تولید گوشت در استان کردستان انجام داده بطوری که این استان از لحاظ ظرفیت واحد‌های تولید گوشت مرغ وتولید مرغ رتبه اول را در بین استان‌های شمال غرب  و غرب و رتبه ۹ را در سطح کشور داراست.

گوشت بوقلمون منبع خوبی از پروتئین و اسید آمینه‌های ضروری است و اسید فولیک مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشت سفید جهادکشاورزی کردستان استان کردستان گوشت بوقلمون تولید گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

            منبع : فرادید ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم) سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم) نحوه برش و فرآوری ویژه هزاران ماهی مرکب غول پیکر در کارخانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار