Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان با دوفوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی موافقت کردند.

سیداحسان خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در توضیح این طرح گفت: فشار زیادی به دلیل گرانی مسکن و اجاره بها بر روی دوش مردم سنگینی می‌کند و این مطالبه که مجلس یازدهم باید در باره وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن رسیدگی کند وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت:‌کمک به عرضه فوری مسکن تنها از طریق افزایش مالیات بر خانه‌های خالی امکان پذیر است که امیدواریم در تابستان سال جاری که پیک خرید و فروش خانه و جابجایی مستاجران است اجرای این قانون اثرات خود را داشته باشد.

بیش از نیاز کشور واحد مسکونی آماده سکونت داریم

 حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: بیش از نیاز کشور هم اکنون واحد مسکونی آماده سکونت داریم و مشکل بازار مسکن عرضه کمتر از تقاضاست.

وی افزود: اطلاعاتی که در رسانه‌ها گفته می‌شود مبنی بر این که واحد‌های خالی از سکونت چند ده میلیونی وجود دارد آمار صحیحی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در مجلس نهم، دولت را موظف کردیم که سامانه ملی املاک و اسکان راه اندازی کند و قرار بود واحد‌های قابل سکونت توسط حاکمیت در این سامانه ثبت شده و شرایط اسکان خانوار‌ها را در این خانه‌ها بدانیم.

حسین‌زاده بحرینی گفت: دولت متأسفانه همراهی لازم را برای اجرای این قانون نداشت، اما هم اکنون وزارت راه و شهرسازی آماده اجرای این قانون و راه اندازی این سامانه است، اما مشکل اصلی بارگذاری اطلاعات مربوط به املاک و اسکان خانوارهاست.

وی گفت: اگر این طرح دو فوریتی در مجلس تصویب شود و بلافاصله مراحل آن در کمیسیون و صحن طی شود و در نهایت هم به دولت ابلاغ شود سرعت قابل توجهی در اجرای این قانون رخ خواهد داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم پارسی خبر مالیات بر خانه های خالی اجرای این قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی