Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@11:14:55 GMT

تاثیر ویروس کرونا روی سیستم ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۰۶۸۱

تاثیر ویروس کرونا روی سیستم ایمنی بدن

یکی از واکنش های بدن به ویروس کرونا تولید پروتئین های التهابی به نام "سایتوکین" است که می تواند منجر به مرگ سلول های ماهیچه قلب و نارسایی آن شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پزشکان در بررسی گزارش‌های مربوط به کووید 19 به این نتیجه رسیدند که کروناویروس فقط به ریه آسیب نمی‌زند، بلکه به کلیه‌ها، کبد، قلب، مغز و سیستم عصبی، پوست و دستگاه گوارش هم آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از آسیب‌های عفونت کروناویروس، فعال شدن سیستم ایمنی بدن است؛ واکنش سیستم ایمنی بدن به این ویروس تولید پروتئین‌های التهابی  به نام "سایتوکین" است. این التهاب می‌تواند به سلول‌ها و اعضای بدن آسیب بزند و اصطلاحا به "طوفان سایتوکین" معروف است که یکی از دلایل علائم شدید کرونا به شمار می‌رود. این التهاب می‌تواند استرس زیادی به قلب وارد کرده و منجر به مرگ سلول‌های ماهیچه قلب و نارسایی آن شود.

منبع: CNN

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قلب کرونا تاثیر کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ

به گزارش "ورزش سه"، در سالهای گذشته مراسم برترین‌های لیگ برگزار می‌شود و در آن به بهترین بازیکن فصل، برترین دروازه‌بان، آقای گل، مرد اخلاق و... جوایزی اهدا می‌شد که این مراسم در سالهای بعد از کرونا تعطیل شد.

حالا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در کنفرانس خبری که با حضور اصحاب رسانه داشت از برگزاری مجدد این مراسم با فرمت جدید خبر داد.

مهدی تاج گفت: مراسم برترین‌ها بعد از کرونا تعطیل شد درحالی که این وظیفه سازمان لیگ است که برترین‌ها را انتخاب کند. انشاالله امسال این کار انجام شود و جشن برترین‌ها قرار است مدل AFC برگزار شود. دیگر سی، چهل نفر انتخاب نمی شوند بلکه مثل ای‌اف‌سی یک تعداد خیلی مختصر و مفید انتخاب می‌شود.

دیگر خبرها

  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • خودروهای داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان