Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@07:09:31 GMT

برداشت گندم در خاش به اتمام رسید 

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۰۷۰۴

برداشت گندم در خاش به اتمام رسید 

شیرزاد کمالی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا متوسط عملکرد گندم در هر هکتار از مزارع خاش را حدود سه تن اعلام کرد و اظهارداشت: تاکنون کشاورزان خاش چهار هزار و۹۱۰ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به یک مرکز خرید مستقر در منطقه تحویل داده‌اند. 
وی ادامه داد: از ابتدای فصل برداشت گندم تا امروز ۵۰ تن گندم بذری توسط شرکت خدمات حمایتی از کشاورزان گندم کار خاش خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی خاش ارزش گندم تحویلی کشاورزان را حدود ۱۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه بیشترین کشت گندم در ۲ بخش مرکزی و پشتکوه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عمده ارقام گندم کشت شده سال زراعی جاری شامل ارقام سیوند، بهاران، روشن و کراس بولانی است.

به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان خاش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان خاش وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

حاتمی زاده با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم
  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم