Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد طی یک هفته گذشته 23 غیرنظامی توسط گروه طالبان در نقاط مختلف این کشور کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای امنیت ملی افغانستان امروز (شنبه) طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه طالبان هفته گذشته 23 غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را در مناطق مختلف کشور کشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این اطلاعیه، در حملات طالبان به 16 ولایت افغانستان 45 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. این اتفاق برای غیرنظامیان بیشتر بر اثر انفجار مین‌های کنار جاده‌ای و درگیری‌ها افتاده است.
در بخش دیگر این اطلاعیه همچنین آمده است که دولت افغانستان همواره بر توقف خشونت‌ها تأکید می‌کند اما گروه طالبان خواست تمام طرف‌ها و مردم افغانستان را نادیده گرفته و به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهند.
همچنین سخنگوی والی ارزگان افغانستان از کشته شدن دو نیروی امنیتی در حمله طالبان به یک پاسگاه پلیس خبر داد.
زلگی عبادی، سخنگوی والی ارزگان افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در حمله مسلحانه طالبان به پاسگاهی در ترین‌کوت در مرکز شهر دو نیروی امنیتی کشته و دو نفر دیگر از آنها زخمی شدند.
وی افزود: در عملیاتی که پس از این حمله صورت گرفت شمار بسیاری از شبه نظامیان نیز کشته و زخمی شدند.
گفتنی است هنوز طالبان مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
این در حالی است که افغانستان در آستانه آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است. طالبان برای اینکه در میز مذاکرات امتیاز بیشتر بگیرد، حملات خود علیه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طالبان غیرنظامی گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، به‌دنبال وقوع تیراندازی جمعی در شهر «نیواورلئان» ایالت لوئیزیانیای آمریکا، دست کم یک نفر کشته شد و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام پلیس، واحد اعزامی پلیس محلی پس از حضور در محل حادثه جسد یک زن را در پیاده‌رو نزدیک این باشگاه شبانه پیدا کردند.

گرچه هویت زخمی‌ها اعلام نشده اما پلیس گفته است که پنج مرد و ۶ زن در این تیراندازی زخمی شده‌اند. جزئیاتی درباره شدت جراحت قربانیان این تیراندازی نیز منتشر نشده است.

انگیزه این تیراندازی مشخص نشده و پلیس هنوز هیچ مظنونی را بازداشت نکرده است.

کد خبر 6079614

دیگر خبرها

  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • شصت کشته و زخمی براثر سیلاب‌ها در افغانستان
  • سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • طالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • استخدام پلیس زن در افغانستان