Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق امروز در سخنانی خواهان صدور حکم جلب بین المللی علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به اتهام به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد.

وی در ادامه افزود: دولت عراق باید در راستای صدور حکم جلب بین المللی ترامپ اقدام کند و سکوت کردن در این خصوص قابل توجیه نبوده و در عین حال خالی از خیانت و مزدوری برای واشنگتن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده عراقی اظهار داشت: اتخاذ چنین مواضع ضعیفی از سوی دولت عراق در قبال نقض حاکمیت کشور توسط آمریکا و ترکیه خجالت آور است. حاکمیت کشور ما به این دلیل نقض می شود که شکاف داخلی در روند سیاسی عراق وجود دارد.

حسن سالم افزود: اگر موضع دولت عراق یک موضع گیری شجاعانه در قبال نقض حاکمیت کشور اتخاذ نکند، عراق به سمت سرنوشت نامعلومی کشیده می شود.

کد خبر 4971878 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دونالد ترامپ عراق ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا لبنان عربستان سعودی ایران فلسطین سوریه روسیه دونالد ترامپ افغانستان ترکیه امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در حالیکه سنگ‌اندازی‌های آمریکا در مسیر تقویت روابط ایران و پاکستان این روز‌ها تا تهدید تحریم دولت اسلام آباد درصورت اجرایی کردن طرح انتقال گاز از ایران پیش رفته است، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: مواضع ما در قبال طرح انتقال گاز از ایران روشن است.
«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی یک نشست مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: سیاست پاکستان برای پیشبرد طرح انتقال گاز از ایران کاملا روشن است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال تحریم دولت اسلام آباد در صورت اجرایی کردن طرح انتقال گاز از ایران تاکید کرد: وزارت نفت پاکستان در حال پیگیری مسائل مربوط به این طرح بویژه معافیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بوده و امیدوارم احداث خط لوله انتقال گاز «آی پی» به زودی در خاک پاکستان آغاز شود.
وی افزود: وزارت نفت پاکستان در حال بررسی تمامی گزینه‌های موجود برای نیاز گازی این کشور است.
این موضع دولت پاکستان در زمینه طرح انتقال گاز از ایران در حالی اعلام شده که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا با بیان اینکه این کشور به هیچ عنوان از طرح گاز «آی پی» حمایت نمی‌کند، گفت: تجارت با ایران و تکمیل طرح مذکور می‌تواند پاکستان را با تحریم‌های آمریکا مواجه کند از این رو دولت اسلام آباد باید این موضوع را با دقت بررسی کند.
«مصدق ملک» وزیر نفت پاکستان نیز روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی طرح انتقال گاز از ایران را نیاز روز این کشور دانستند و گفت: دولت اسلام آباد در تلاش است تا بدون تاثیر پذیری از تحریم‌های آمریکا این طرح را تکمیل کند، علاوه بر آن پاکستان می‌خواهد همانند بسیاری دیگر از کشور‌ها از جمله هند و جمهوری آذربایجان برای تامین نیاز‌های انرژی خود از معافیت تحریمی بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم