Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، مسعود خوانساری اظهارداشت: به بانک مرکزی اعلام کردیم اگر فهرست صادرکنندگانی را که ارزشان را برنگرداندند، اعلام کند اتاق موظف است کارت بازرگانی آن‌ها را تعلیق کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: با تعلیق کارت بازرگانی صادر کنندگانی که به بازگشت ارز خود اقدام نکرده اند، آن‌ها موظف خواهند بود ارز‌های وارد نشده به اقتصاد کشور را تعیین تکلیف کنند و اگر بتوانند در موضوع ارز صادراتی، تسویه کنند کارت بازرگانی آن‌ها دوباره فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: پیشنهاد مشخصی را که قبلاً به دولت دادیم و اکنون هم پیگیری می‌کنیم، این است که همان طور که برای کارت‌های بازرگانی جدید در امر واردات برای سال‌های اول و دوم محدودیت قائل می‌شویم، برای صادرات نیز همین اقدام را انجام دهیم، یعنی برای کارت‌هایی که سال اول صادر می‌شود، محدودیت قائل شویم. اگر ارز صادراتی را کامل برگرداند اجازه صادرات برای سال دوم داده شود و در صورت تسویه در سال دوم از سال سوم به بعد صادرات با استفاده از کارت بازرگانی به صورت عادی صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: نگرانی عمده برای کارت‌هایی است که ممکن است یک بار در سال از آن استفاده شود. از این رو اگر محدودیت‌های پیشنهادی اتاق برای کارت بازرگانی اعمال شود، مثلاً کارت بازرگانی تازه صادر شده برای سال اول فقط ۲۰۰ هزار دلار صادر کند و اگر توانست تسویه کند اجازه صادرات بعدی به این کارت داده شود، جلوی بسیاری از تخلفات احتمالی گرفته خواهد شد.

خوانساری با بیان این که هر کسی که بخواهد در امر واردات و صادرات فعال باشد باید کارت بازرگانی داشته باشد، افزود: شرکت‌های متعددی اعم از خصوصی، دولتی و نیمه دولتی و عمومی به صادرات اقدام کرده اند که بعضی از این شرکت‌ها برای بازگشت ارز خود هنوز زمان دارند، اما برای برخی از شرکت‌ها ممکن است زمان بازگشت ارز گذشته باشد.

وی گفت: کارت‌های بازرگانی‌ای که مدت زمانی از صدور آن‌ها می‌گذردريال به طور قطع به دستگاه‌هایی مانند سازمان امور مالیاتی مراجعه داشته اند و آدرس مشخصی دارند از بابت آن‌ها نگرانی وجود ندارد، اما همچنان که گفته ام عمده نگرانی از بابت کارت‌های یک بار مصرف است که با پیشنهاد اتاق مبنی بر اعمال محدودیت صادراتی برای این کارت‌ها می‌توان از تخلفات احتمالی نیز پیشگیری کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتاق بازرگانی مسعود خوانساری ارز صادرات ارز صادراتی کارت بازرگانی کارت بازرگانی برای کارت کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام حوزه نظارت گمرکات استان مازندران طی سال ۱۴۰۲ حجم صادرات فرآورده‌های لبنی از طریق گمرک آمل ساری از مرز ۸۵ هزار و ۴۴۶ تن گذشت

براساس این گزارش، ارزش فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران ۱۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۵۳ دلار بوده است.

۲۵ کشور شامل عراق، امارات متحده عربی، افغانستان روسیه، ژاپن، استرالیا، پاکستان و.. . کشور‌های مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

این گزارش می‌افزاید میزان صادرات فرآورده‌های لبنی از کشور ۶۳۳هزار تن به ارزش بیش از ۵۵۳میلیون دلار بوده که سهم گمرکات مازندران از نطر وزنی ۱۲ درصد و ارزشی ۲۰ درصد از کل صادرات این فرآورده‌ها بوده است.

گمرکات مازندران رتبه نخست در ارزش و رتبه دو در وزن را در بین ۶۷ گمرک فعال کشور در صادرات لبنیات داراست.

این گزارش حاکیست فرآورده‌های لبنی مازندران شامل محصولاتی نظیر شیر، ماست، شیرخشک، دوغ، خامه، پنیر، آب‌پنیر، کره و.... می‌باشد

دیگر خبرها

  • حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود