Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم اتو هلد در واقع ارتقا یافته سیستم اتو پارک می‌باشد، بدین گونه که در مواقع ترافیکی به کمک این سیستم دیگر نیازی به فشردن پدال ترمز و یا تعویض دنده نمی‌باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خودروهای امروزی به بسیاری از سیستم های پیشرفته کمک راننده مجهز شده اند تا نهایت آسایش و البته امنیت را برای راننده به ارمغان بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این سیستم ها ،اتوهلد (AUTO HOLD)نام دارد و در ترافیک های طولانی حسابی به کمک راننده می‌آید.اتوهلد در گذشته فقط در خودروهای لاکچری و لوکس نظیر بنز و بی ام و دیده می‌شد اما به لطف پیشرفت کره ای ها و چینی ها این سیستم بسیار کارآمد در دسترس همگان قرار گرفته است بطوریکه امروزه در خودروهای نه چندان گرانقیمت چینی هم مشاهده می‌گردد.
قابل ذکر ما ایرانی ها در هنگام خرید خودرو به تعداد زیاد اپشن ها دقت زیادی می‌کنیم اما به واقع بسیاری از این آپشن های ناکارمد هستند اما سیستم اتوهلد یکی از تجیهزاتی است که در شهرهای بزرگ و کوچک که از ترافیک برخوردار هستند ،بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت وباعث رفاه حال راننده خواهد شد.قابل ذکر است سیستم اتوهلد در خودروهای مجهز به جعبه دنده اتوماتیک مشاهده می‌گردد.

سیستم اتو هلد که معمولا در خودروهای جدیدتر و دنده اتومات بکار می‌رود، به راننده این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به فشردن پدال ترمز، خودرو را در حالت سکون نگاه دارد و سپس بدون اینکه نیاز باشد دوباره آن را غیر فعال نماید، تنها با فشردن پدال گاز، خودرو را به حرکت درآورد. به این ترتیب رانندگی در سطوح شیب دار و ترافیک های سنگین و طولانی بسیار ساده تر خواهد شد و نیازی به گاز و ترمزهای مداوم نخواهد بود.

دکمه فعال سازی سیستم اتو هلد معمولا در کنار دسته دنده، کنار دکمه اتو پارک و یا در سمت چپ فرمان قرار دارد تا راننده بتواند سریعا به آن دسترسی داشته باشد. برای فعال سازی این سیستم، تنها کافی است دکمه روشن کردن اتو هلد را که به صورت “Auto Hold” یا “Auto H” و یا با “A” نمایش داده می شود را فشار داد و سپس پای خود را از روی پدال ترمز بردارید. پس از آن به محض اینکه پای خود را روی پدال گاز قرار دهید، این سیستم به آرامی ترمزها را رها کرده و خودرو قادر به حرکت رو به جلو خواهد بود.

اولین مزیت این سیستم ،راحتی بیش از حد راننده است چرا که باعث می گردد راننده فقط به فکر فشردن پدال گاز باشد.اما سیستم اتوهلد مزایایی دیگری هم دارد.در خودروهایی اتوماتیکی که این سیستم را ندارد اهرم دنده به دفعات جابجا خواهد شد و در جعبه دنده های اتوماتیک تغییر زیاد اهرم دنده از حالت D به حالت N باعث استهلاک زیاد جبعه دنده خواهد شد. در نتیجه این سیستم باعث خواهد شد که عمر جعبه دنده زیاد گردید.

 هنگام کار با اتو هلد باید این موارد را رعایت کرد:

در زمان استفاده از آپشن اتو هلد بهتر است حواستان به حرکت نکردن خودرو نیز باشد و به‌صورت کامل به سیستم اتو هلد اطمینان نکنید.

این سیستم نمی‌تواند در سراشیبی‌هایی با شیب تند یا جاده‌ها و خیابان‌های یخ زده به‌درستی عمل کند.

در هیچ زمانی خودرو را در صورت روشن بودن اتو هلد ترک نکنید.

در خودروهای هوشمند، سیستم اتو هلد پس از طی مسافت مشخصی که خودرو توقف نداشته باشد به صورت خودکار خاموش خواهد شد. اما در ترافیک تا زمانی که راننده اقدام به خاموش نمودن آن نکند، سیستم همچنان فعال بوده و با برداشتن پا از روی پدال ترمز، خودرو همچنان در حالت سکون باقی خواهد ماند تا راننده بلاخره پدال گاز را فشار دهد.

انتهای پیام/

R1309/P/S77,7,1415/CT1 واژه های کاربردی مرتبط خودرو بیشتر بخوانید... آپشنهای فنی خودرو- نوربالای خودکار(AHB) چگونه عمل می‌کند؟ آپشنهای فنی خودرو- سیستم هشدار دهنده‌ انحراف از مسیر و نقطه‌ی کور چیست؟ آپشنهای فنی خودرو- سیستم ورود و استارت بدون کلید(کی‌لس)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو آپشنهای فنی خودرو پدال ترمز خواهد شد پدال گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ رانا و ۲۰۷ امروز چقدر فروخته می‌شوند؟

فرارو- قیمت محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت تفاوت چشمگیری با خریدوفروش‌های دیروز ندارد و اغلب مدل‌های مختلف این کارخانه نهایتا افزایش یا کاهشی در حد و اندازه ۱۰ میلیون تومان تجربه می‌کنند.

قیمت ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای در بازار آزاد به‌عنوان مثال با افت ۱۰ میلیونی درقیاس با دیروز به یک میلیارد و ۷۰ میلیون تقلیل پیدا کرد و رانا پلاس پانوراما که ۷۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، به‌همین اندازه ارزان شده است.

قیمت پژو پارس نسبت به دیروز پنج میلیون کم شده و در طرف مقابل پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، ۲۰۷ با موتور TU۳ و ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته با همین میزان افزایش قیمت روانه بازار شده‌اند. قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهد کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

سوم اردیبهشت 1403

چهارم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

685 میلیون تومان

680 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

690 میلیون تومان

695 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

815 میلیون تومان

820 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 80 میلیون

یک میلیارد و 70 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

720 میلیون تومان

710 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

یک میلیارد تومان

یک میلیارد تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 260 میلیون تومان

یک میلیارد و 260 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

670 میلیون تومان

675 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردبیهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ رانا و ۲۰۷ امروز چقدر فروخته می‌شوند؟
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه