Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحال حاضر استفاده از ظرفیت بخش ‌خصوصی و سرمایه‌گذاران برای توسعه بخش‌های تولیدی و صادراتی استان نه‌تنها فرصت بلکه یک ضرورت است چراکه با این راهبرد می‌توان محدودیت منابع دولتی را برای اجرای طرح‌های بزرگ برطرف کرد و فرصت‌های متعدد شغلی به وجود آورد.

از طرف دیگر با افزایش توان تولید،‌ شرایط برای صادرات محصولات به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی بهتر از قبل فراهم‌ می‌شود و درآمد ارزی خوبی در اختیار سرمایه‌گذاران و مجموعه استان قرار خواهد گرفت که موجب سرعت یافتن روند توسعه اقتصادی قم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه خبرنگار ایرنا نظر شماری از مسئولان استان درخصوص راهکارهای درنظر گرفته‌شده برای حمایت از سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه هرچه بیشتر حوزه تولید و صادرات قم را جویا شد.

موانع سرمایه‌گذاری در قم برداشته شود

پیرامون همین موضوع، استاندار قم با اشاره به‌ضرورت تسریع در رفع موانع حضور سرمایه‌گذاران در این استان گفت: مدیریت استان از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در مسیر توسعه استان استقبال می‌کند.

بهرام سرمست با اشاره به لزوم توسعه واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال بومی در قم  و اهتمام مدیریت استان به تحقق این امر درسال جهش تولید اظهارداشت: حمایت و تسهیل فرآیندهای اجرایی لازم جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه محور و لزوم مشارکت و همراهی جدی دستگاه‌های متولی ضروری است.

وی تعامل و تسهیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی را مبنای توسعه اقتصادی در استان دانست و افزود: تحقق شعار جهش تولید بدون مشارکت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان‌پذیر نخواهد بود.

استاندار قم همچنین بر پیگیری و تسهیل شرایط و تسریع در رفع موانع سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد.

قم امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری شناخته شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز گفت: در پایش امنیت سرمایه‌گذاری استان‌ها توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قم به‌عنوان استان برتر کشور معرفی ‌شده‌است.

مهرداد غضنفری بیان داشت: بنابراعلام نتیجه مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری استان‌ها در تابستان ۹۸، قم با قرار گرفتن درجایگاه نخست این پایش، عنوان مناسب‌ترین استان ازنظر امنیت سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌است.

وی بابیان این‌که ارزیابی و مطالعه آماری مذکور هرساله به‌صورت فصلی و با لحاظ مجموعه عوامل، شاخص‌ها و مولفه های اثرگذار بر امنیت سرمایه‌گذاری و به تفکیک استان‌های مختلف کشور انجام و نتایج آن منتشر می‌شود تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با نگاه مثبت و حمایتی ارکان حاکمیت در استان به‌ویژه استاندار، شاهد تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های بسیار منسجمی برای بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در استان هستیم و در ۲ سال گذشته همواره استان قم جز سه استان برتر در این زمینه بوده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های دست‌اندرکار و فعالان اقتصادی قم خواستار تداوم و استمرار رویکرد حمایت و رفع موانع سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های مسئول در استان شد.

صنعت استان قم در حال حرکت به سمت تولیدمحوری است

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم نیز گفت: آمارها به‌خوبی نشان می‌دهد این استان در حال حرکت به سمت تولید محوری و گسترش فعالیت‌های صنعتی پیشرو برای تامین محصولات موردنیاز و صادرات مازاد آن است.

محمود سیجانی بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران درسال جهش تولید،‌ اولویت اصلی برنامه‌های اقتصادی قم است تا علاوه بر حفظ ظرفیت موجود،‌ وضعیت تولید و اشتغال استان ارتقا یابد.
وی ادامه داد: در این زمینه، کارهای عملی قابل‌توجهی از ارائه تسهیلات بانکی تا تسهیل صدور مجوزها، موردنظر است و مسئولان استان تلاش دارند تا مراحل اداری لازم برای انجام فعالیت‌های تولیدی در قم تا حد امکان با سرعت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید در قم تنها یک شعار نیست بیان داشت: امروز شهرک‌های صنعتی قم با تقاضای بالای سرمایه‌گذاران برای احداث واحد تولیدی مواجه شده و همچنین میزان نیاز بخش صنعت به برق در قم رو به افزایش است که همه نشان از تقویت فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان دارد.

سیجانی گفت: مسئولان استان نیز هر هفته و به‌صورت میدانی و ستادی، مسائل و مشکل‌های واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در قم را در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برای رفع آن دستورهای لازم را صادر می‌کنند که در اکثر موارد عملیاتی شده و نتیجه موردنظر را درپی دارد.

وی با اشاره به این‌که با رعایت اصول محیط زیستی توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در قم دنبال خواهد شد،‌ افزود: این استان ظرفیت‌های خوبی برای صنعتی شدن ازنظر نیروی انسانی و زیرساخت‌های فنی دارد که باید از این قابلیت برای رشد اقتصاد قم به شکل مطلوب بهره برد.

۱۸ هزار تن کالا از گمرکات قم صادر شد

مدیرکل گمرکات قم نیز با اشاره به آخرین آمار صادرات استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، ۱۷هزار و ۸۴۵ تن انواع کالا از گمرکات استان قم به کشورهای مختلف صادر شده‌است.

محمد خلیلی افزود: محصول‌های تولیدشده در واحدهای صنعتی قم در بسیاری از بخش‌ها، قابلیت رقابت با کالای مشابه را در بازارهای بین‌المللی دارند و هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه،‌ موجب بزرگ شدن اقتصاد استان خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع بالای کالاهای صادراتی استان، ادامه داد: تنها در سه ماه ابتدایی سال جاری،‌کالاهایی از قبیل گرانول، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی و محصولات پلاستیکی و شیمیایی به ارزش ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به کشورهایی همچون عراق،‌ افغانستان،‌ امارات،‌ هند،‌ پاکستان و ازبکستان صادرشده است.

وی ادامه داد:‌ در همین رابطه درآمد گمرکات استان نیز به ۲۸ میلیارد تومان رسید که از مجموع کل درآمد،‌ مبلغ ۲۲۴ میلیون تومان درآمد استانی بوده‌است.

خلیلی افزود: همچنین دراین مدت مقدار ۱۶هزار و ۵۹۵ تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده‌است که همه این آمارها نشان از جایگاه مهم تجارت در قم دارد.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ و یکهزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

برچسب‌ها قم جهش تولید بازار محصولات سرمایه گذاری پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جهش تولید بازار محصولات سرمایه گذاری قم جهش تولید بازار محصولات سرمایه گذاری حضور سرمایه گذاران امنیت سرمایه گذاری رفع موانع جهش تولید استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مساله امروز کشور را اقتصاد دانست و افزود: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

وی ادامه داد: روستاها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

به گفته او در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشورهای پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

ابراهیمی لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستاها و تولید محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: قوای سه گانه کشور باید روستاها را یکی از محورهای اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تاکید کرد: تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستاها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

وی ضمن بیان اینکه نگریستن به خودکفایی بدون توجه به الزامات پایداری آن، همواره کشور را با آسیب پذیری مواجه خواهد کرد؛ گفت: از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ابراهیمی ضمن بیان اهمیت اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده آن، اذعان کرد: ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

او در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.

کد خبر 6079989 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی