Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی موسوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حمایت ها و پشتیبانی های لازم، تعداد سردخانه های محصولات کشاورزی در تالش به ۴۰ واحد با ظرفیت ذخیره ۹۴ هزار تن محصول رسیده و در آن واحدها برای هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: تالش با نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ هکتار باغ کیوی بارور، رتبه نخست تولید کیوی در استان گیلان را دارد و چهار هزار و ۵۰۰ نفر کیوی کار در سطح این شهرستان به تولید این میوه مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تالش ادامه داد: سالانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن کیوی در تالش تولید می شود و در تولید، برداشت و صنایع مرتبط با این محصول، برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است و ۷۰ درصد کیوی تالش صادر می شود.

او گفت: میزان درآمد کیوی کاران به تناسب سال، متغییر است و در ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش، ۳۰ هزار بهره بردار به کشت و زرع مشغول هستند.


شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی مكانيزاسيون اشتغال زایی اشتغال فراگیر تالش کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی مكانيزاسيون اشتغال زایی اشتغال فراگیر تالش کارآمدی دولت وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی مكانيزاسيون اشتغال زایی اشتغال فراگیر تالش کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند