Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:34:52 GMT

سپاه از هیچ رسانه‌ و خبرنگاری شکایت نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۱۴۵۲

سپاه از هیچ رسانه‌ و خبرنگاری شکایت نکرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار اخباری مشکوک و جهت‌دار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر شکایت سپاه و وزارت اطلاعات از ایرنا و تشکیل پرونده قضایی برای چند مدیر و خبرنگار این خبرگزاری به خاطر انتشار مصاحبه با یکی از مسئولین ارتش جمهوری اسلامی ایران، که با اهداف خاص دستاویز رسانه‌های معاند نیز قرار گرفته است، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رد این ادعا اظهار داشت: سپاه در این خصوص شکایتی از ایرنا نداشته است و اخبار منتشر شده در این خصوص کذب بوده و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف تأکید کرد: این‌گونه خبرسازی‌ها تأثیری در وحدت و اخوت تزلزل‌ناپذیر سپاه و ارتش در صیانت از امنیت و منافع ملی کشور و نیز تعامل این نهاد انقلابی و مقتدر با اصحاب رسانه نخواهد داشت.

کد خبر 4971931 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات سپاه سردار رمضان شریف خبرگزاری ایرنا اصحاب رسانه مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا برجام اسحاق جهانگیری سید عباس موسوی حجت الاسلام حسن روحانی محمد باقر قالیباف هیئت دولت حسن روحانی ویروس کرونا وزارت امور خارجه ایران مجلس جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اپل اینسایدر، طبق اطلاعات موجود این ممنوعیت از مقرهای نیروهای هوایی کره جنوبی آغاز شده است. طبق گزارش به دست آمده تمام دستگاه هایی که قادر به ضبط صوت باشند و به اپلیکیشن های طرف ثالث اجازه نمی دهند این قابلیت را مسدود کنند، مشمول این ممنوعیت می شوند. به طور خاص در این گزارش به آیفون اشاره شده است.

در سندی که ارتش منتشر کرده، آمده است: باید از هرگونه ضبط صدا، نه فقط ارتباطات رسمی از جمله جلسات، مکالمات اداری، اعلامیه های تجاری و شکایات و مشاوره با مردم، بلکه همچنین ارتباطات غیررسمی مانند تماس های تلفنی خصوصی (در داخل ساختمان های نظامی) جلوگیری شود.

به گفته منابع آگاه از امر آیفون به طور خاص در ارتش ممنوع شده است. اما دستگاه های اندرویدی از چنین ممنوعیتی مستثنی هستند.

البته ممنوعیت فقط شامل آیفون نمی شود و دستگاه های پوشیدنی مانند اپل واچ را نیز در بر می گیرد.

به نظر می رسد مشکل از آنجا نشات می گیرد که اپلیکیشن مدیریت امنیت دستگاه تلفن همراه سازمان دفاع ملی روی دستگاه های آیفون نمی تواند استفاده از میکروفون را مسدود کند. این برنامه در سال ۲۰۱۳ میلادی ارائه شده و تمام افراد ارتش از ۲۰۲۱ میلادی ملزم به نصب آن هستند.

همچنین در این گزارش به شکایت کاربران از نرم افزار و محدودیت های ناهمخوانی آن با توجه به مدل، ساختار و سیستم عامل دستگاه ها شکایت داشته اند. به گفته یک مقام ارتشی چنین کاستی هایی روی یک دستگاه اندروید با آپدیت نرم افزاری برطرف می شوند.

کد خبر 6087820

دیگر خبرها

  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • انتشار تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی اشغالگران برای عملیات رفح
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • سپاه هر جا که انقلاب دچار تهدید باشد، پاسدار ایران است
  • قدرت غیر قابل انکار سپاه بر هم زننده تمامی معادلات جهانی