Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نماینده مردم ماکو در مجلس با اشاره به رفع ایرادات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس یازدهم، بیان داشت: این طرح جزو اولویت‌های مجلس است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد علیپور با اشاره به دلایل نوسانات نرخ ارز در ماه‌های اخیر، گفت: عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا مهم‌ترین علل این نوسانات قیمتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه اقتصادی نبودن بسیاری از مولفه های رشد نرخ ارز دلیل محکمی بر پیش‌بینی کاهش نرخ آن است، تصریح کرد: به طور حتم با توجه به مکانیزم‌های بازار هیجان‌های مقطعی بازار از میان رفته و ساماندهی نرخ‌ها آغاز می‌شود.
این نماینده مجلس با اشاره به واردات کالاهای قاچاق به کشور تصریح کرد: ارز مورد نیاز کالاهای قاچاقی که وارد کشور می‌شود، از سیستم بانکی منتقل نشده و از راه‌های غیرقانونی و به صورت پولشویی از کشور خارج می‌شود که این اتفاق هم در بر هم خوردن بازار و افزایش نرخ ارز تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر حجم کالاهای وارده به شکل قاچاق به نسبت گذشته کاهش پیدا کرده اما به صفر نرسیده و موجب خروج ارز از کشور می‌شود، تاکید کرد: به طور حتم شبکه‌هایی وجود دارد و این قاچاق به صورت سازماندهی شده توسط این شبکه‌ها انجام می‌شود.
این نماینده مجلس درباره بسترهای قانونی مبارزه با این قاچاق، گفت: مجلس دهم به طور مفصل روی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار کرده که البته شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته و این طرح را به مجلس یازدهم عودت داده که جزو اولویت‌های مجلس یازدهم است که ایرادات را هر چه سریع‌تر برطرف کند.
وی در گفت و گو با ایبنا با بیان اینکه اگر این قانون به مرحله اجرا در بیاید کمک بزرگی به کاهش قاچاق ارز خواهد کرد، افزود: ساماندهی به وضعیت قاچاق ارز به طور جد مدنظر مجلس قرار دارد و تلاش می‌کنیم با کمک دولت اقدامات خوبی در این راستا انجام دهیم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات صورت گرفته از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان، ۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کد خبر 6086825

دیگر خبرها

  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد