Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:39:15 GMT

حجاب پایه های بنیان خانواده را مستحکم می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۱۶۱۳

حجاب پایه های بنیان خانواده را مستحکم می کند

کردیوند گفت: حفظ حجاب و رعایت ارزش های دینی و اسلامی پایه های بنیان خانواده را مستحکم و نبود حجاب در جامعه باعث فحشا و تزلزل بنیان خانواده می شود.

به  گزارش خبرنگار شبستان از ملایر ،  85 سال قبل، در 21 تیرماه 1314 بغض ایرانیان از اختناق استبداد در شهر مشهد ترکید و تجمع کنندگان در مسجد گوهرشاد به جرم دفاع از حیثیت و عفت بانوان ایرانی به خاک و خون کشیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویدادی که 82 سال پیش در ایران به وقوع پیوست، اگرچه زخم عمیقی بود بر پیکر رنج دیده اهالی این سرزمین اما جلوه ای است از پایداری ایرانیان به اعتقادات، فرهنگ و میراث نیاکانشان در حد نثار جان.
  
حجاب و عفت
دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است.
 بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.

 
«فروزان کردیوند» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  حجاب باعث حفظ بنيان خانواده بوده و نبودش باعث فحشا و تزلزل  خانواده است.


 مدررس دانشگاه و کارشناس دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم قرآنی ملایر با بیان اینکه یکی از مهمترین علل بدحجابی در جامعه امروز تقلید کورکورانه، نبود محبت و عاطفه و گسترش  نفوذ غربی در دنیای امروز است  اظهار کرد: دشمنان با دستگاه‌های تبلیغاتی غرب با پیشرفته ترین وسایل تبلیغی مثل شبکه‌های اجتماعی سعی دارند فرهنگ بیگانه را در بیشتر این موارد  فرهنگی فاسد و مخرب است در در جوامع اسلامی پیاده کنند.


مدرس دانشگاه و کارشناس دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم قرآنی ملایر با بیان اینکه واقعیت این است که برخورد قهری در جامعه در مبارزه با فساد و بدحجابی اثربخش نیست و اثرات سوئی دارد گفت: باید با ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر در قالب رویکرد فرهنگی و اقناعی حجاب را در جامعه نهادینه کرد.


وی با بیان اینکه البته  این منطقی نیست و به معنای این نیست که   به هنجار شکنان ارزش‌های اسلامی بی‌تفاوت بود  افزود: باید به جای پاک کردن صورت مسئله و مبارزه با معلول ها  به دنبال و جستجوی علت های بدحجابی و مظاهر فساد بود   و رفع مسئله را به صورت ریشه‌ای حل کرد.


  خانواده مهمترین رکن در امر عفاف و حجاب
وی با بیان اینکه محیط های خانوادگی عامل قطعی موثر در ایجاد شرایط سازنده است که ارزش ها و گرایشهای مشخص را شکل می‌دهند  گفت: اگر رفتار های ما در خانواده درست باشد الگو پذیری نیز درست صورت می‌گیرد و حجاب نیز از درون خانواده شروع می‌شود.


وی ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در این امر تصریح کرد: رسانه عامل بسیار مهم است و رسانه ملی با توجه به مسئولیت و اعتبار فرهنگی و اجتماعی و اعتماد زیاد مخاطبان  و خبرها می تواند به عنوان الگویی فرهنگی و  و به عنوان مروج ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی در انبوه مخاطبان اثرگذار باشد که در این میان  در سایر نهادهای مسئول همگرایی ایجاد نمایند .

 نقش رسانه ها 
کارشناس دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم قرآنی ملایر افزود:  رسانه ملی می تواند فعالیت های  مثبت را به دیگر سازمانها ارسال و حساسیت‌های مهم منعکس کند بنابراین یکی

 

بیست و یکم  تا بیست وهفتم تیر ماه  به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است. 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان ملایر حجاب و عفاف ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر دوشنبه در نشست با مدیران و برخی اساتید دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: برای اینکه حکمرانی نخبگانی در کل کشور استقرار پیدا کند هیئت‌های اندیشه ورز استانی در حوزه علم و فناوری راه اندازی شده تا هر تصمیمی در کشور در این حوزه با نظر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز در حوزه‌های علم و فناوری و همچنین سلامت باید جدی گرفته شود، افزود: استان قزوین در حوزه راه اندازی این هیئت‌ها به نسبت استان‌های دیگر پیش رو است اما این کافی نیست و باید این نشست‌ها افزایش پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی کشور ما فارغ‌التحصیلان فاقد دانش است، بیان کرد: متأسفانه با نگاه کمی گرایانه به دانشجویان مدارک دانشگاهی دادیم.

وی با اشاره به آمایش رشته‌های دانشگاهی عنوان کرد: آمایش تنها به معنای حذف رشته‌ها نیست بلکه باید به دنبال اضافه کردن میان رشته‌های مهارتی درآمدزا در کشور نیز باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای دانش بنیان و رشد فناور در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر تعداد واحدهای دانش بنیان و فناور در دانشگاه اضافه نشده و دانشگاهی در این حوزه رشدی نداشته باشد به معنای افت آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش سالانه واحدهای فناور و دانش بنیان باید به یکی از شاخصه‌های اصلی ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در کشور تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت دانشگاه‌های پزشکی بدون تأمین زیرساخت مخالف هستم، ادامه داد: کمیته سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤول رسیدگی به این مسئله شده و باید استدلال‌های خود را در این حوزه ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور عنوان کرد: هر تحولی در دانشگاه پیام نور باید توسط خود اعضای این دانشگاه گرفته شود و مخالف ورود سرخود وزارت علوم هستیم.

حجت الاسلام خسروپناه یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت در کشور را مربوط به تلاش برخی اساتید و معلمان دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور دانش آموزان و دانشجویان نخبه کشور را که سرمایه ملی هستند به مهاجرت ترغیب کرده و یا حتی زمینه مهاجرت را برای آنان فراهم می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: استان قزوین مملو از شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علمی برجسته است و این نشان از حاصلخیزی علم و فناوری در این سرزمین است.

کد خبر 6085768

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • نشست کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است