Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@11:45:10 GMT

دستگیری متخلفین شکار یک رأس میش وحشی در کاشمر

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۱۷۱۱

دستگیری متخلفین شکار یک رأس میش وحشی در کاشمر

جمعه پور از دستگیری متخلفین شکار یک رأس میش وحشی با همکاری عوامل اطلاعات سپاه کاشمر خبر داد و گفت: 3 نفر متخلفین به همراه لاشه یک راس میش شکار شده دستگیر و ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی جمعه پور، رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان این خبر اظهار داشت: با هوشیاری و رصد عوامل اطلاعات سپاه ناحیه کاشمر، یک فقره شکار غیرمجاز در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع سید مرتضی در ارتفاعات روستای قوچ پلنگ به یگان حفاظت محیط زیست کاشمر اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماموران در یک اقدام غافلگیر کننده زمانی که متخلفین در تاریکی شب قصد خروج از منطقه را داشتند جلوی آنها را مسدود کردند، افزود: در این اقدام 3 نفر از متخلفین بهمراه لا شه یک راس میش شکار شده و سایر ادوات شکار و صید دستگیر و 2 نفر از متخلفین نیز در تاریکی شب متواری شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: متخلفین با دستور مقام قضایی جهت شناسایی افراد متواری و سایر ابعاد جرم توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان بازداشت و پرونده ای جهت تحویل به مراجع قضایی تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ حقوقی ضررو زیان وارد شده به محیط زیست بابت شکار یک راس میش وحشی مبلغ 750 میلیون ریال است که بایستی توسط متخلفین پرداخت شود، تصریح کرد: قانون گذار به لحاظ جنبه کیفری جرم نیز تا سه سال حبس برای شکار حیوانات حمایت شده در نظر گرفته است.

جمعه پور با اشاره به اینکه از تمامی دوستداران حیات وحش درخواست می شود هرگونه تخلفات شکار و صید را به  شماره 09157226432 و 55233516 اطلاع رسانی کنند، اذعان کرد: گزارش های مردمی و حضور شبانه روزی مامورین یگان حفاظت محیط زیست و برخورد بازدارنده ای که ناشی از توجه ویژه حوزه قضایی به میراث طبیعی و انفال است، باعث نجات ذخایر ژنتیکی شهرستان از دست نابود کنندگان و سودجویان خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رضا دانش پژوه افزود: اداره کل محیط زیست در راستای شناسایی متخلفان و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی از جمله شکار و صید غیر مجاز، علاوه بر فضای حقیقی نسبت به رصد فضای مجازی نیز اقدام می‌کند. 

او تصریح کرد: امسال تاکنون سه متخلف و سال گذشته ۱۵ نفر مربوط به شکار و صید غیرمجاز از طریق فضای مجازی شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: به تازگی نیز پس از انتشار تصاویر تعدادی گراز و تشی (خارپشت) در فضای مجازی، فرد متخلف شناسایی شد. 

دانش پژوه افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از منزل شکارچی متخلف مقداری از بقایای لاشه ۲ راس گراز را کشف کردند.

او با بیان اینکه این شکارچی غیربومی حدود ۲ سال در شهرستان همدان اقامت دارد تصریح کرد: این فرد سال گذشته در یک فقره اقدام به دریافت مجوز میرشکاری از محیط زیست کرده که با توجه به تخلف اخیر از لیست میرشکاران استان همدان و کشور حذف شد و تا پایان دوران محرومیت حق دریافت مجوز شکار و صید از او سلب شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه قرق‌های شکار
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی