Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@12:35:23 GMT

۱۷۳ داوطلب کنکور دکتری کرونا دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۱۹۰۵

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: که ۱۷۳ داوطلب کنکور دکتری ۹۹ فرم خوداظهاری ابتلا به کرونا را ارسال کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  فاطمه زرین آمیزی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: مهلت خوداظهاری داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا روز گذشته به پایان رسید.

وی افزود: در این مدت ۱۷۳ داوطلب فرم خوداظهاری را تکمیل و ارسال کرده اند که از این تعداد ۱۶۸ نفر در قرنطینه خانگی و پنج نفر در بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد زیادی از داوطلبان در سه ماهه اول سال کرونا گرفتند که تا الان بهبود یافته اند.

وی درباره فرایند‌های بعدی برای نحوه کنکور دادن این افراد، اظهار داشت: البته از تعداد این داوطلبان کاسته می‌شود؛ چون داوطلبانی که در ماه‌های گذشته هم کرونا گرفته بودند، خود اظهاری کرده اند.

زرین آمیزی خاطرنشان کرد: شرایط این افراد بررسی و در نهایت افراد بیمار برای شرکت در کنکور شناسایی می‌شوند تا تمهیدات لازم برای آن‌ها هم در نظر گرفته شود.

برنامه زمان بندی کنکور دکتری ۹۹ روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه با رقابت ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ تعیین شده است و ظهر امروز تکلیف زمان قطعی برگزاری این آزمون در نشست رییس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور در روز‌های گذشته با انتشار انواع دستورالعمل ها، پروتکل‌های بهداشتی سخت گیرانه برای برگزاری سالم این آزمون در اختیار داوطلبان قرار داده است. همچنین مدارس، دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور حوزه‌های برگزاری این کنکور تعیین شده اند و به گفته سخنگوی سازمان سنجش، کارشناسان بهداشت علاوه بر تیم پزشکی و اورژانسی در حوزه‌ها حضور دارند.   فاطمه زرین آمیزی همچنین گفت: در جلسه شب گذشته وزیر بهداشت با معاونان سازمان سنجش آموزش کشور مقرر شد، سعید نمکی ظهر امروز با رئیس جمهوری جلسه‌ای در این زمینه برگزار کند.

وی افزود: در این جلسه تکلیف زمان برگزاری آزمون‌های سال ۹۹ مشخص می‌شود.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، این سازمان در هر شرایطی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

توضیحات معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص برگزاری آزمون‌ها

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: درحال حاضر نظرات کارشناسی، رصد نظرات داوطلبان، توجه به سلامت مردم و در نهایت بحث‌های فنی به صورت مبسوط درحال انجام است و به زودی تصمیم نهایی در مورد برگزاری کنکور و سایر آزمون‌ها اعلام خواهد شد.

علی اکبر حقدوست اظهار داشت: کنکور و امتحانات کشوری موضوعی چند وجهی است که باید تمامی زوایای آن به دقت ارزیابی شود و به سادگی نمی‌توان در این مورد تصمیم گیری کرد.
وی ادامه داد: موضوع سلامت داوطلبان و مجریان برگزاری آزمون بسیار مهم است و باید حتما به دقت مد نظر باشد. در عین حال آرامش جامعه و توجه به مطالبات عموم مردم نیز در کنار بحث‌های تکنیکال اهمیت دارد.
حقدوست بیان داشت: براساس بحث‌های گسترده و سناریو‌های مختلف قابل تصور، لازم است با تفاهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان سنجش کشور تصمیم گیری نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود و قطعا به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد تا مردم عزیز و داوطلبان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جریان موضوع قرار گیرند.
وی تاکید کرد: صحبت‌هایی که تاکنون انجام شده بیشتر بحث‌های فنی و تحلیل‌های فردی است و جمع بندی نهایی براساس پیشنهاد‌های کارشناسی توسط سخنگویان رسمی اعلام خواهد شد.

عصر روز گذشته سعید نمکی با علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم و ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور جلسه‌ای برگزار کردند تا درباره زمان برگزاری آزمون‌ها به نتیجه گیری برسند. اما پیگیری‌های خبرنگار ایرنا حاکی از بی نتیجه ماندن جلسه دارد.

چهار روز دیگر تاریخ برگزاری کنکور دکتری ۹۹ است که شاید این تاریخ با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به تعویق بیفتد یا با تدابیر این ستاد کنکور در امنیت بیشتری برگزار شود.

برنامه زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد دوم و سوم مرداد و آزمون سراسری کارشناسی نیز روز‌های ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه است. برچسب ها: کنکور ، آزمون سراسری ، سخنگوی سازمان سنجش ، فاطمه زرین آمیزی ، معاون آموزشی وزیر بهداشت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کنکور آزمون سراسری سخنگوی سازمان سنجش معاون آموزشی وزیر بهداشت سازمان سنجش آموزش کشور سخنگوی سازمان سنجش برگزاری آزمون وزیر بهداشت کنکور دکتری زرین آمیزی آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در نوبت اول آزمون سراسری امسال علاوه بر برگزاری آزمون برای گروه‌های پنج گانه آزمایشی، آزمون اختصاصی فرهنگیان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زمان بندی برگزاری آزمون به این صورت است که صبح پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه آزمون گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی برگزار می‌شود و عصر پنج شنبه داوطلبان گروه هنر و زبان در آزمون شرکت می‌کنند.

یکی از تفاوت‌های آزمون امسال با سال‌های گذشته نیز همزمانی آزمون گروه‌های زبان و هنر است که به همین دلیل داوطلبان نتوانستند در هر دو گروه زبان و هنر شرکت کنند و باید یکی از این دو گروه را انتخاب می‌کردند.

صبح جمعه هفتم اردیبهشت ماه آزمون گروه علوم تجربی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان
  • تجلیل سازمان سنجش از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • برگزاری کنکور تا ۱۰ روز دیگر/ دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟/
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه‌های مدعی تقلب
  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟ | انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب را بشناسید
  • بیانیه سازمان سنجش آموزش کشور در تجلیل از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار تا سه روز آینده اعلام می‌شود/ ۳ هزار نیرو گزینش پذیرفته‌شدگان را گزینش می کنند