Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا از گردشگران و مسافران درخواست داریم ضمن رعایت پروتکل‎های بهداشتی از آمدن به طرقبه و شاندیز خودداری کنند.

سید حسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات اتخاذ شده در این شهرستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: از مسئولان استانی درخواست شده هر آنچه برای مقابله با ویروس کرونا در مشهد تدبیر می‏‌کنند، برای شهرستان طرقبه شاندیز نیز مدنظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از دو هفته قبل ماسک در تمامی ادارات اجباری شده و مجتمع‌های گردشگری و اصناف نیز از این ابلاغیه تبعیت می‌کنند و به کسانی که ماسک ندارند خدمات ارائه نمی‎دهند.

حسینی بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا از چند روز قبل تمامی تالارها و باغ تالارهای شهرستان تعطیل و از تجمعات غیر ضروری تا اطلاع ثانوی جلوگیری خواهد شد، همچنین استفاده از ماسک در تمامی اماکن گردشگری و تفریحی اجباری شده و اگر کسی ماسک نداشته باشد از ورود به ییلاقات و مناطق گردشگری جلوگیری خواهد شد.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز عنوان کرد: متأسفانه تا کنون تعدادی از کارکنان شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر کارمندان ادارات طرقبه شاندیز به کرونا مبتلا شده‌اند، شهرستان طرقبه شاندیز اکنون در وضعیت زرد قرار دارد و افرادی در قرنطینه خانگی بوده و تحت مراقبت قرار دارند.

وی مطرح کرد: با توجه به میزان تولید ماسکی که در این شهرستان داریم فعلاً کمبودی در این زمینه نیست، البته برای کسانی که توان خرید ماسک ندارند پویش‌های مردمی راه‌اندازی شده و ماسک را به صورت رایگان و یا قیمت بسیار پائین در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

ماهیانه ۱۲ میلیارد تومان خسارت به اصناف وارد می‌شود

حسینی افزود: به دلیل وقوع سیل سال گذشته و بیماری کرونا مجبور به مسدود کردن محورهای ورودی به طرقبه شاندیز شدیم به‌ طوری که ورود خودروها از روزی ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو به ۴ هزار خودرو کاهش یافت.

وی اظهار کرد: اصناف شهرستان طرقبه شاندیز به دلیل وقوع سیل و شیوع کرونا و دیگر مسائل در سال ۹۸ و ۹۹ خسارت‌های بسیاری را متحمل شدند، بر اساس آنچه اعلام شده بر اثر شیوع ویروس کرونا ماهیانه ۱۲ میلیارد تومان خسارت به اصناف مختلف وارد می‌شود، به همین دلیل جلسه‌ای با دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی و سرپرست امور مالیاتی استان برگزار و تدابیری اتخاذ شد.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: در این جلسه مقرر شد بر اساس خود اظهاری خود صنوف مالیات محاسبه و دریافت شود، همچنین از ابتدای مرداد ماه تسهیلاتی به اصناف با بهره بسیار کم پرداخت می‌شود، ضمن اینکه چک‌های برگشتی فعلاً اعمال نمی‎شوند.

وی بیان کرد: در شهرستان طرقبه شاندیز ۳۰ هزار نفر در ۵۴۰۰ واحد صنفی شاغل هستند، علاوه بر اصناف ۴۰ واحد رستوران، باغ تالار و فضای گردشگری و ۵۰۰ واحد مبل‌فروشی در این منطقه داریم که به شدت آسیب دیدند و باید حمایت شوند.

حسینی گفت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا ۲۰ درصد صنوف شهرستان ورشکست شدند و نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در آستانه بیکار شدن هستند؛ با وجود تمام مشکلات برای حفظ سلامتی شهروندان اگر مجبور شویم محدودیت‌های بیشتری را اعمال خواهیم نمود.

وی زمان دقیق بازگشایی صنوف را موکول به تصمیمات بعدی ستاد مقابله با کرونای استان و شهرستان ذکر کرد و از همشهریان خواست تا همکاری و هم‌افزایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در موج جدید انتشار ویروس کرونا با خدمتگزاران خود به عمل آورند و در مراکز تجمع از قبیل پاساژها، سینماها، وسایل حمل‌ و نقل عمومی و... استفاده از ماسک را به عنوان یک وظیفه عمومی مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگران ورشكستگي طرقبه و شاندیز بینالود شهرستان طرقبه شاندیز شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است

بزرگان و علمای «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور، فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از حکومت طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شودگزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد، علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود: «امارت اسلامی، گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا