Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:13:07 GMT

هدف تامین اجتماعی در سال ٩٩ تحول دیجیتال است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۰۵۱

هدف تامین اجتماعی در سال ٩٩ تحول دیجیتال است

مصطفی سالاری روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی سازمان تأمین اجتماعی در سال ٩٩ تغییر ساختار بنگاه‌داری به شرکت‌داری است.

وی افزود: در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی در سراسر جهان نیز براساس سهامداری انجام وظایف می‌کنند و ساختار بنگاه‌داری اهداف و وظایف اصلی سازمان تأمین اجتماعی را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری همچنین با بیان این‌که ساختار شرکت‌داری به فروش سهام و هزینه‌کرد مخارج جاری تعبیر نمی‌شود، ادامه داد: در این ساختار برخی از سهام متفرقه به فروش می‌رسد و در شماری از شرکت‌ها با بازده‌های سودی بیشتر سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی تاکید کرد: مطالبت شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص سه جانبه‌گرایی نیز یکی دیگر از اهداف اصلی این سازمان به شمار می‌رود که به جهت شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری جلسات حضوری به تصویب نرسید.

سالاری افزود: سازمان تأمین اجتماعی در زمان حاضر به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود؛ از اعتبارات بودجه کشور هزینه نمی‌کند و از سرمایه‌گذاری و کسب سود سهام استفاده می‌برد.

به گفته وی، در سال ٩٨ مجموع هزینه و درآمدهای سازمان تامین اجتماعی صد و ٣۴ هزار میلیارد تومان و در سال ٩٩ صد و ٧٩ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

رییس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این هزینه‌ها به صورت ماهانه هم در سال ٩٨ و ٩٩ به ترتیب به ترتیب نه هزار و ۶٠٠ میلیارد و ١۴ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان است که با احتساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز ماهانه ١٠ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان می‌رسد.

سالاری همچنین با اشاره به پرداخت افزایش حقوق مستمری‌بگیران از اول مرداد ماه عنوان کرد: ٣٢ هزار میلیارد تومان سهام ارزشمند از طرف دولت با قید عدم بنگاه‌داری داده شد که با این افزایش حقوق بازنشستگان نیز از آغاز مرداد ماه پرداخت می‌شود.

وی افزود: ١٠ هزار میلیارد تومان بدهی به مراکز درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۶ هزار میلیارد تومان بدهی به مراکز خصوصی نیز پرداخت شد و اکنون سازمان تأمین اجتماعی بدهی معوق به مراکز درمان را تسویه کرده است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی  مصطفی سالاری دیجیتال بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی مصطفی سالاری دیجیتال بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مصطفی سالاری دیجیتال بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،  حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتریاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئنا با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضاییه در دهه فجر سال گذشته مهر تاییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به ماموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر ماموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضایی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئنا سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتریاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

براساس گزارش قوه قضاییه، در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های ماموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند