Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@14:58:20 GMT

آغاز برداشت خربزه از کشتزارهای تایباد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۲۹۸

آغاز برداشت خربزه از کشتزارهای تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت محصول خربزه از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع شهرستان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد محمد میری اظهار کرد: شهرستان تایباد از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول بعد از تربت جام رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است. به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ نفر - روز اشتغال ایجاد می‌شود و پیش‌بینی این است که امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن خربزه از مزارع تایباد برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش مصرف سموم در شهرستان تایباد در راستای مبارزه با آفات و بیماری ها در سال زراعی جاری در برخی از مزراع خربزه تایباد مبارزه بیولوژیک انجام شد. خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ۹۵ درصد این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی است.

میری افزود: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۳۰ درصد از مزارع خربزه و استفاده از روش مالچ پلاستیک میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی به تولید نشای خربزه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی جاری بیش از ۹ میلیون نشای خربزه در این شهرستان تولید شد که کشت نشایی این محصول هم طی چند سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان این منطقه رو به رو شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهمترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان است که در روزهای اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دو چندان کرده است.

شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار کشتزار یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تایباد کشتزارها خربزه شهرستان تایباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با هدف بررسی و نظارت بر روند خرید گندم از کشاورزان شادگان کار خرید تضمینی گندم در سه مرکز دهستان حسینی، آبشار و دارخوین انجام می‌شود.

فرماندار شادگان اظهار کرد: آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار مزارع در این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی به مشکلات حمل و نقل گندم در شهرستان شادگان اشاره کرد و افزود: با مدیریت مجموعه‌های دست‌اندرکار با انعقاد جلسات مختلف و بازدیدها و بازرسی‌هایی که از سوی فرمانداری، جهاد کشاورزی، اداره غله و تعاون روستایی انجام شد در صدد رفع موانع حمل و نقل در مراکز خرید تضمینی گندم هستند.

صالح زاده بیان کرد: امیدواریم پایان برداشت پایان سال زراعی پاییزه و با خرید تضمینی که در سطح مراکز شهرستان شادگان انجام می‌شود، در شهرستان برداشت قابل توجهی صورت بگیرد و در آینده نزدیک شاهد جشن پایان برداشت گندم سال زارعی باشیم.

کد خبر 6085272

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد